دین پرست: استقرار 180تیم جدید راهور ناجا در جاده‎های منتهی به مرزهای خروجی

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: 180 تیم جدید راهور ناجا در جاده های منتهی به مرزهای خروجی استقرار خواهند یافت.

دین پرست: استقرار 180تیم جدید راهور ناجا در جاده‎های منتهی به مرزهای خروجی
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک دین پرست افزود: برای ایجاد نظم و سرعت قابل قبول در تردد زائران، تعداد 186 گیت در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه ایجاد و فعال شده که نسبت به تعداد گیت های سال قبل، رشد چند برابری داشته است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: تقویت یگان های انتظامی استان های مرزی با هدف تأمین امنیت زائرین عتبات عالیات در داخل کشور و ایجاد پست های چند لایه کنترل مدارک قانونی زائرین (بویژه گذرنامه و روادید)، در مسیر منتهی به پایانه های مرزی، با هدف جلوگیری از تجمع و حضور افراد فاقد مدارک قانونی خروج از مرز، از مهمترین اقدامات مطروحه ستاد مرکزی اربعین است.

وی در ادامه به تمدید زمان ثبت نام زائران اشاره کرد و گفت: زمان ثبت نام در سامانه سماح سازمان حج و زیارت 48 ساعت تمدید شد و متقاضیان تا ساعت 16 پنجشنبه 5 آذر فرصت نام نویسی دارند.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین و با توجه به هماهنگی های بعمل آمده با طرف عراقی مبنی بر تمدید مهلت صدور روادید، آخرین مهلت تحویل مدارک نیز تا ساعت 16 روز شنبه هفتم آذرماه خواهد بود.

وی در ادامه خطاب به زائرانی که گروهی سفر می کنند گفت: چنانچه فرد یا افراد دارای روادید گروهی موفق به عبور از مرز به همراه گروه خود نشوند خروج آنها از مرز با مشکل مواجه خواهد شد که بر اساس مصوبه ستاد برای جلوگیری از این مشکل لازم است، در اولویت نخست همه افراد گروه بطور همزمان اقدام به خروج از کشور نمایند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: در غیر این صورت حتماً تک تک اعضای گروه تصویری از مانیفست (لیست گروهی) ممهور به مهر برابر با اصل مرجع صدور روادید را همراه خود داشته باشند تا چنانچه در مسیر رفت و برگشت از گروه خود جا ماندند دچار مشکل نشوند.

دین پرست در ادامه با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تاکنون 337 هزار و 708 جلد گذرنامه صادر شده است، گفت: تنها در روز گذشته، 27 هزار و 502 جلد گذرنامه صادر و تحویل متقاضیان شده است .
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی یادآور شد: تعداد 101 هزار و 870 نفر از زائران دیروز از مرزهای سه گانه کشور به عراق عزیمت کردند که تعداد 40 هزار و 227 نفر از این افراد از مرز مهران ، 32 هزار و 395 نفر از مرز شلمچه و 25 هزار و 248 نفر از مرز چزابه رهسپار عتبات عالیات، برای شرکت در مراسم اربعین حسینی شدند و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 27 درصدی برخوردار است .
دین پرست تعداد روادید صادر شده در دفاتر 15 گانه صدور روادید عراق در کشور را تا شب گذشته بیش از 920 هزار فقره اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در 48 ساعت گذشته تعداد موکب های مسیر مهران به پایانه مرزی از 17 موکب به 37 موکب افزایش یافته است .

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به بروز مشکل تراکم متقاضیان استانی و مراجعات پراکنده تعدادی از متقاضیان سایر استان های کشور در مراکز صدور روادید در استان خوزستان گفت: برای حل این مشکل امروز هیأتی متشکل از نمایندگان وزارتخانه های امور خارجه و کشور به استان خوزستان اعزام شده اند و خبرهای دریافتی حاکی از عادی شدن روند صدور روادید در این استان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار