مفتح در مراسم بزرگداشت واقعه 3 آذر:

مکتب شهیدان مطهری و مفتح حرکت‎های بزرگی را رقم زد

یک نماینده مجلس گفت: پرورش یافتگان مکتب مطهری و مفتح حرکت‌های بزرگی را انقلاب رقم زدند.

مکتب شهیدان مطهری و مفتح حرکت‎های بزرگی را رقم زد
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ محمد مهدی مفتح با حضور در مراسم بزرگداشت «واقعه سوم آذر» اظهار داشت: مسجد جاوید مجموعه‌ای برای تجمع دانشجویان انقلابی دانشگاه تهران بود. این فضا همچنین بعنوان پایگاهی برای تربیت جوانان مسلمان برای مبارزه با رژیم پهلوی نیز بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از سخنرانان واقعه سوم آذر آیت‌الله خامنه‌ای بود،‌ اظهارداشت: آن زمان مقام معظم رهبری در مشهد استقرار داشتند که با تماس شهید مفتح به تهران آمدند و سخنرانی کردند، اما با مخالفت ساواک مواجه شدند.

مفتح با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب قبل از اعلام محدویت از طرف ساواک، بیش از 2 ساعت سخنرانی داشتند،‌ گفت: ایشان در آن سخنراانی تاریخ فشرده‌ای از زندگی ائمه به تناسب مسائل روز ارائه را دادند. که در همان سال های اول انقلاب این سخنرانی تحت مجموعه‌ای به چاپ رسید.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بعد بازگشت رهبر معظم انقلاب به مشهد ایشان در مشهد و مفتح در تهران از سوی ساواک دستگیر شدند و مسجد جاوید به طور کلی پلمپ شد. این اقدامات در شرایط خفقان که صداهای مخالف ساکت می شد، اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه مفتح شخصیتی بود که در حوزه و دانشگاه تحقیق و تدریس داشته،‌ ادامه داد: شهید مفتح به خوبی زبان دانشجو و دانشگاه را می‎فهمید و حوزه را می شناخت و همچنین اسلام ناب محمدی را می دانست.

مفتح در پایان خاطر نشان کرد: زمانی که مبارزات انقلاب اوج گرفت، پرورش یافتگان مکتب مطهری و مفتح توانستند حرکت‌های بزرگی را در تهران و شهرهای دیگر انجام بدهند و امروز هم مشاهده می‎کنید که انقلاب با هدایت پیامبر گونه مقام معظم رهبری در دنیا می‎درخشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مفتح ، 3 آذر ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار