پرونده معتادان متجاهر روی میز مسئولان

شناسایی، جمع آوری و ترک اعتیاد معتادان نیازمند همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول است.

پرونده معتادان متجاهر روی میز مسئولانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند وقتی است که در گوشه و کنار شهر داستان تلخ زندگی زنان و مردانی روایت می‌شود که با زندگی در پارک‌ها، خانه‌های خرابه، کمپ‌های ترک اجباری، هر بار به جرم عضوی اضافه در جامعه نگاه سنگین اطرافیان را تحمل می‌کنند.

در سال‌های اخیر گرایش به مصرف موادی مانند شیشه و کارتن خواب شدن آنان در بین برخی از افراد جامعه بطور چشمگیری افزایش یافته است و آشکارا در سطح پارک و میادین برخی مناطق دسته جمعی به استعمال مواد دخانی مشغولند.

قول جمع آوری و ساماندهی مسئولان شهری به ساکنان محله هرندی تهران آن‌قدر عملی نشد تا اینکه مردم در طی اقدامی به محل سکونت آن‌ها رفتند و معتادان را آواره کردند.

با اینکه ساکنان محله هرندی به دلیل سلب آسایش  و در امان نبودن جان، مال و ناموس خود دست به این عمل زدند و با این اقدام خواستار خارج شدن معتادان متجاهر از محل زندگی خود شدند اما باید توجه داشت که چادرهای آتش گرفته، سرپناه معتادان بوده و بدیهی است که این افراد دوباره در گوشه‌ دیگری از این محله تجمع می کنند و مسئولان باید با تمهیداتی درست برنامه‌ ریزی‌های اصولی این افراد را ساماندهی و با ارائه راهکاری اساسی اقداماتی جهت پیشگیری از گسترش حضور این قبیل افراد در محله‌های مختلف انجام دهند.

حسین هاشمی استاندار تهران در این باره می‌گوید: ساماندهی معتادان متجاهر در استان تهران در دو فاز عملیاتی می شود و پاکسازی زنان معتاد متجاهر در دستور کار است و در آینده نزدیک در مکانی که پیش‌بینی شده، اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان در فاز دوم اجرای طرح، مردان معتاد متجاهر از سطح شهر تهران پاکسازی خواهند شد.

شناسایی، جمع‌آوری و ترک اعتیاد معتادان و جلوگیری از هرگونه اعتیاد جدید نیازمند همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول از جمله بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری و استانداری تهران است چرا که این معضل و مشکل تنها با مشارکت، همدلی، هماهنگی و تقسیم کار امکان‌پذیر خواهد بود.

با توجه به اینکه تعداد معتادان متجاهر در 3 سال گذشته 2 برابر شده و در این بین کارتن خوابی، به عنوان معضل بزرگ جامعه به سمت زنانه شدن است.حال همکاری همه سازمان‌های ذیربط و استانداری در جهت فراهم کردن امکانات اسکان و احداث کمپ‌های ترک اعتیاد و ساماندهی به موقع آن‌ها با ایجاد بستری برای ترک اعتیاد می‌تواند نقش موثری را در بازگشت دوباره معتادان به چرخه‌ زندگی ایفا کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار