10میلیون نفر در مسکن‌های غیرکیفی سکونت دارند

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رونق بازار مسکن را به معنای افزایش قیمت نمی‌دانیم، گفت: ۱۰ میلیون نفر در مسکن‌های غیرکیفی سکونت دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین عبده تبریزی در پانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران گفت: امروز شاهد فشار ساخت و ساز مسکن که در سالیان گذشته بود، نیستیم اما در حوزه‌های دیگر می‌بینیم که با تغییر ساختار ایجاد شده و تمرکزی که در سالیان گذشته در این بخش وجود داشت، نیاز به ساخت و ساز جدید وجود ندارد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی با بیان اینکه در بخش تامین مالی، حوزه مسکن نتوانسته مساله خود را حل کند که نشانگر ضعف نظام بانکی است، گفت: توسعه‌ای شدن بانک مسکن یکی از ضروریات است که مغفول مانده و وزارت راه و شهرسازی علاقه ندارد که مسکن به عنوان کالا بین مردم فروخته و دلالی شود.

عبده تبریزی با اشاره به اینکه رونق در بخش مسکن به این معنا نیست که قیمت هر روز بالاتر رود، افزود: وزارت راه و شهرسازی به دنبال افزایش قیمت به معنای رونق بازار نیست، بلکه به دنبال حل مسکن اجتماعی و بافت‌های ناکارآمد شهری است.

وی اظهارداشت: امیدواریم با سیاست‌های درست در این بخش، در چشم‌انداز سال ۱۴۰۵ شاهد این نباشیم که ۱۰ میلیون نفر در مسکن‌های غیرکیفی سکونت داشته باشند.
منبع:مهر
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.