ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وابستگی جناحی در تایید یا رد صلاحیتها برای شورای نگهبان اهمیتی ندارد

مسئول امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: وابستگی جناحی برای شورای نگهبان در تایید یا رد صلاحیتها اهمیتی ندارد.

حمیدرضا ترقی مسئول امور بین الملل حزب مؤتلفه در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تأیید و یا رد صلاحیت‌ کاندیداهای نمایندگی مجلس دهم از سوی شورای نگهبان اظهار داشت: در تأیید و رد صلاحیت‌ افراد، تفاوتی از حیث حضور در جریان‌های مختلف سیاسی برای شورای نگهبان وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: ممکن است فردی اصولگرا باشد اما طبق گزارشها و اطلاعاتی که از وی ارائه شده، شرایط و صلاحیت نمایندگی مجلس را نداشته باشد.

ترقی با بیان اینکه وابستگی جناحی برای شورای نگهبان در رد یا تایید صلاحیتها اهمیتی ندارد، گفت:‌ شورای نگهبان صلاحیت افراد را براساس ملاک و معیارهای قانونی مورد بررسی قرار داده و از این طریق تصمیم‌گیری می‌کند.

مسئول امور بین الملل حزب مؤتلفه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این درست است که اکثریت اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات مجلس دهم از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت خواهند شد، بیان کرد: خیر، تنها در صورتیکه فردی وابسته به تشکل و حزب منحله ای باشد بر اساس قانون رد صلاحیت می‌شود که این نوع بررسی برای تمامی افراد شرکت کننده یکسان است اما در نهایت تأیید و یا رد صلاحیت افراد فعالیت در جریان‌های اصولگرا، اصلاح‌طلب، اعتدالی و مستقلین برای شورای نگهبان تفاوتی وجود ندارد.

**ناطق قصدی برای ورود به عرصه انتخابات ندارد

وی در بخش دیگری از اظهاراتش و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ناطق نوری سر لیست اصولگرایان خواهد شد، گفت:‌ ناطق قصدی برای ورود به عرصه انتخابات ندارد و تصمیم جدیدی در این زمینه نگرفته البته درخواست‌هایی از وی برای ورود به انتخابات شده است اما به این درخواست‌ها پاسخ نداده است.

ترقی ادامه داد: تصمیم ناطق برای ورود به انتخابات مبتنی بر دقت و مطالعه طولانی است و لذا فکر نمی‌کنم تحت تأثیر جوّها و فضاسازی‌ها قرار گرفته و بخواهد تصمیم ناگهانی برای ورود به انتخابات اتخاذ کند.

ترقی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه به نظر شما چه کسی سرلیست اصولگرایان خواهد شد، گفت: هنوز بحث سر لیستی در جریان اصولگرایی مطرح نشده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار