قزوین؛

تخفیف 50 درصدی عوارض ساختمانی در نواحی منفصل قزوین

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین از تخفیف 50 درصدی عوارض ساختمانی در نواحی منفصل قزوین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حسین غیاثوند گفت: پلاک‌های در نواحی منفصل قزوین که دارای رأی کمیسیون ماده 100 هستند و تخلف ساختمانی آنها پیش از الحاق آنها به شهر بوده، در صورت تسویه‌حساب تا پایان سال 94 مجموعه جریمه و عوارض آنها با 50 درصد کاهش محاسبه و اخذ می‌شود.

وی افزود: به منظور رعایت حقوق مکتسبه مالکان در نواحی منفصل شهری همچون ناصرآباد، چوبیندر، مشعلدار، نجف‌آباد، حسن‌آباد، خیرآباد، اکبرآباد، امیرآباد، ارنجک، باراجین، وثوق آباد، مزرعه جمال‌آباد و حاج فتحعلی، این مصوبه به تصویب کمیسیون رسید و با ارجاع آن به صحن شورا موارد برای تصویب نهایی بررسی خواهد شد.

غیاثوند تصریح کرد: همچنین از شهرداری خواسته شده درباره قیمت منطقه‌بندی و ضرایب مربوطه و نرخ پایه محاسبه جرائم در مناطق مختلف شهری به خصوص مناطق کمتر توسعه‌یافته، بافت فرسوده و نواحی منفصل کار مطالعاتی دقیق انجام داده و تجدیدنظرهای مربوطه انجام شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: به منظور ایجاد وحدت رویه در روند بررسی پرونده‌های کمیسیون ماده 100 پیشنهاد اطلاع‌رسانی دقیق به مالکان داده شده است.

وی در تشریح این مهم یادآور شد: معتقدیم تاکنون اطلاع‌رسانی مناسبی انجام نشده و مردم عموما از زمان تشکیل جلسات و نحوه رسیدگی به پرونده‌ها بی‌اطلاع هستند و اطلاع‌رسانی دقیق و مناسب این فرصت را به آنها می‌دهد که در جریان امور قرار بگیرند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: بررسی‌ها برای تخفیف عوارض در بافت کمتر توسعه‌یافته شهر قزوین نیز در دستور کار قرار دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.