با موافقت نمایندگان؛

اعضای مجمع عمومی "صندوق خسارات بدنی"مشخص شدند

نمایندگان در جلسه علنی امروز اعضای مجمع عمومی صندوق تامین خسارات بدنی را مشخص کردند.

اعضای مجمع عمومی
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه یکم‌ آذرماه) در جریان بررسی جزئیات لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، مواد 28 و 29 این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

براین اساس، ماده 28 این طرح تصویب می‌کند:

صندوق مجاز است موجودی نقدی مازاد خود را نزد بانک‌های دولتی سپرده‌گذاری و یا اوراق بهادار بدون ریسک خریداری نماید، مشروط بر آنکه سرمایه‌گذاری‌های مذکور به نحوی برنامه‌ریزی شود که همواره امکان انجام تعهدات صندوق وجود داشته باشد.

همچنین در ادامه، نمایندگان ماده 29 لایحه مذکور را به تصویب رساندند.

ماده 29 لایحه مذکور تصریح می‌کند: صندوق، نهاد عمومی غیر دولتی و چگونگی اداره آن براساس اساسنامه‌ای است که با رعایت موارد زیر و به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی تهیه می‌شود و ظرف مهلت 6 ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

الف_ ارکان صندوق عبارتند از مجمع عمومی، هیئت نظارت، مدیر صندوق و حسابرس.

ب_ اعضای مجمع عمومی صندوق عبارتند از: وزرای امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس مجمع، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، دادستان کل کشور ( بدون حق رای و رئیس کل بیمه مرکزی است. مجمع عمومی صندوق حداقل یکبار در سال تشکیل می‌شود. مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده نیز به تقاضای هریک از اعضاء به دعوت رئیس مجمع تشکیل می‌شود.

یکی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، به انتخاب کمیسیون مذکور به عنوان عضو ناظر و بدون حق رای در جلسات مجمع شرکت می‌کنند.

مدیر صندوق بدون حق رای دبیر مجمع عمومی است.

پ_ اعضای هیئت نظارت صندوق عبارتند از: نمایندگان وزرای امور اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، دادستان کل کشور (بدون حق رای)، بیمه مرکزی و اتحادیه بیمه‌گران ایران است. اعضای هیئت نظارت غیر از مدیر صندوق به صورت غیر موظف خواهند بود.

تبصره_ نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در هیئت نظارت مدیر صندوق است که دبیر هیئت نظارت نیز خواهد بود.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند بدون حق رای در جلسات هیئت نظارت شرکت می‌کند.

ت_ مدیر صندوق به پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی و تصویب مجمع عمومی انتخاب و با حکم رئیس مجمع عمومی برای مدت 4 سال منصوب می‌شود. انتخاب مجدد مدیر صندوق برای یک دوره بلامانع است. مجمع عمومی می‌تواند نسبت به عزل مدیر صندوق قبل از پایان مدت مذکور اتخاذ تصمیم کند.

ث_ مرکز اصلی صندوق، تهران است. در صورت لزوم به تصویب مجمع عمومی، می‌تواند در مراکز استانها شعبه ایجاد یا نمایندگی اعطا نماید. اقامه دعوی علیه صندوق در محله استقرار شعب صندوق نیز ممکن است.

وظایف و اختیارات مجمع عمومی، هیئت نظارت و مدیر صندوق و نیز نحوه انتخاب و وظایف و اختیارات حسابرس به موجب اساسنامه مصوب هیئت وزیران تعیین می‌شود.


برچسب ها: مجمع ، نمایندگان ، خسارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار