مستندی در اعماق‌ تاریک خلیج‌ فارس

«جان گرفته در اعماق» از ناشناخته‌های خلیج فارس می‌گوید.

علی عبدی‌پور مستندساز کشور در مورد آخرین اثر خود با نام «جان گرفته در اعماق» که به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا کرده است، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: داستان‌ این اثر در مورد کشف ناشناخته‌ها در بخش‌های عمیق خلیج فارس است که چهار غواص در حدود چهار سال در این پروژه فعالیت داشتند. گستره جغرافیایی ما هجده جزیره از تنگه هرمز تا جزیره خارک در بوشهر بود. تیم فیلم‌برداری ما در عمق نود متری خلیج‌فارس در تاریکی مطلق غواصی کردند. زمان این فیلم مستند هفتاد دقیقه است و به لحاظ علمی و فنی کاری به این سطح در کشور انجام نشده است.

وی دراین باره ادامه داد: در این فیلم برای اولین بار اطلاعاتی در مورد جزایری گفته می‌شود که در هیچ کتاب یا فیلمی یافت نمی‌شود. به عنوان مثال جریان‌های زیرآبی در خلیج فارس که حتی چند بار تصویربرداران این مستند را با مشکل مواجه کرد و یا کشتی‌های غرق شده در خلیج فارس و موجودات در حال انقراض همه و همه در این مستند وجود دارد.

کارگردان «دریایی که بیابان می‌شود» در مورد مشکلات این حوزه بیان کرد: پشتیبانی مالی، بزرگترین مانع در این کار است که پیشرفت را با کندی همراه کرده است. مسئله دوم اکران این فیلم‌هاست که دست‌اندرکاران وزارت ارشاد باید تدابیری بیاندیشند که این چرخه کامل شود. وقتی محلی برای نمایش فیلم‌های سینمایی مستند که حوزه پرهزینه است، وجود ندارد؛ سرمایه‌گذاران هم در این بخش وارد نمی‌شوند.

علی عبدی‌پور یکی از کارگردان‌های جوان بخش مستند است که بارها در جشنواره‌های بین‌المللی و داخلی حضور پیدا کرده و ده جایزه بین‌المللی و هفت جایزه داخلی در کارنامه‌ خود دارد. سال گذشته مستند «دریایی که بیابان می‌شود» در جشنواره فیلم‌های حفاظت از حیات وحش، جایزه بهترین فیلم خارجی را از جشنواره نیویورک دریافت کرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار