دیناروند: کمبود سِرم در کشور نداریم

رییس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه هیچگونه کمبودی از لحاظ سرم در کشور وجود ندارد، گفت: در حال حاضر 4 تولیدکننده بزرگ تولید سرم در کشور داریم.

دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص شایعات مطرح شده در مورد کمبود سرم در کشور گفت: چنین مسئله‌ای واقعیت ندارد باید توجه داشت که ما در کشور 4 تولید کننده فرآورده‌های تزریقی حجیم به عنوان سرم‌های شستشو و تزریقی داریم، که این تولیدکنندگان حدود 30 نوع محصول سرمی تولید می‌کنند که عمدتاً بیمارستانی است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در بیمارستان‌ها قبل از طرح تحول ارائه خدمات دارویی مناسب نبود و مردم حتی برای تهیه سرم نیز باید به بیرون از بیمارستان مراجعه می‌کردند، توزیع فرآورده‌های بیمارستانی از جمله سرم در داروخانه‌ها عادی بود، اما از زمانی که طرح تحول اجرا شده است تمام بیمارستان‌ها موظف به ارائه تمام داروهای مورد نیاز بیماران در خود بیمارستان شده‌اند. به همین دلیل سرم‌هایی که تا قبل از اجرای طرح تحول در داروخانه‌های سطح شهر توزیع می‌شد دیگر در این داروخانه‌ها توزیع نمی‌شود. به همین دلیل برخی‌ها تصور می‌کنند که نبود سرم در داروخانه‌های سطح شهر به دلیل کمبود است.

دیناروند با بیان این که سال گذشته در اسفند و فروردین و اردیبهشت امسال یکی از تولید‌کنندگان به دلیل مشکلات کیفی از رده خارج شده بودند، تأکید کرد: مشکل خط تولید این کارخانه برطرف شد و از خرداد این تولیدکننده با همان میزان تولید قبل محصولاتش را وارد بازار می‌کند.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در این شش ماه اخیر میزان تولید و فروش سرم بیش از میزان نیاز بوده است، خاطرنشان کرد: شاید موردی از کمبود سرم در برخی از بیمارستان‌ها دیده شود که این امر به دلیل بدهی سنگین بیمارستان‌ها به شرکت‌های دارویی است ولی در کل هیچگونه کمبودی از نظر میزان تولید سرم در کشور وجود ندارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار