معاون درمان وزیر بهداشت:

لزوم توجه به خدمات دندانپزشکی در طرح تحول نظام سلامت

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای دسترسی تمام اقشار جامعه به خدمات گران دندانپزشکی در طرح تحول نظام سلامت باید اقداماتی را اندیشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر محمد حاجی آقاجانی در اجلاس مشترک معاونان درمان دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به اینکه هم اکنون چهار دهک درآمدی جامعه از خدمات دندانپزشکی ناکام هستند گفت: هم اکنون 500 یونیت دندانپزشکی خریدار شده و هر دانشگاه علوم پزشکی کشور که فضای کلینیک دندانپزشکی را آماده کرده باشد، می تواند در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: راه اندازی کلینیک های دندانپزشکی و حضور دندانپزشکان در این کلینیک ها یکی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت به شمار می رود.

وی اظهار داشت: دندانپزشکان در این کلینیک ها مقیم خواهند شد و علاوه بر فراهم شدن فضای کار برای آنها، مردم بویژه اقشار کم درآمد می توانند با قیمت های منطقی از خدمات دندانپزشکی برخوردار شوند.

وی در مورد خدمات کیفی در اورژانس های پیش بیمارستانی بیان داشت: ارائه خدمات کیفی در اورژانس های پیش بیمارستانی مهم ترین تکلیف و اولویت وزارت بهداشت به شمار می رود و در این بخش ها باید بهترین نیروها و کارکنان با تجربه، ماهر و با انگیزه گمارده شوند.

معاون وزیر بهداشت گفت : خدمات ارائه شده در بخش های اورژانس بیمارستان ها باید در خور و شان مردم باشد و نیروی انسانی شاغل از اورژانس اعم از منشی، کارگر، پرستار و پزشک باید بهترین ها گزینش شوند.

وی ابراز داشت: پرداختی های پرسنل بخش اورژانس بیمارستانی بین شش تا 10 میلیون ریال بیشتر از سایر پرسنل است و این اقدام در راستای ایجاد انگیزه برای ارائه خدمات کیفی در بخش اورژانس بیمارستان درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه زوج های نابارور در کشور ادامه داد: در این راستا تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه های مربوط به ناباروری و کمک مالی به بیماران برای درمان ناباروری انجام می شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.