برپایی غرفه شهدای هسته‌ای در سه مرز در مراسم اربعین

غرفه فرهنگی شهدای هسته ای امسال علاوه بر مرز مهران در مرزهای شلمچه و چزابه برپامی شود و به زائرین خدمات فرهنگی ارائه می دهند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛فضل الله ایرجی کجوری، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در کمیته کشوری اربعین حضور جدی داشته و حمایت های مختلف را به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم پیاده روی اربعین به ویژه برای دانشجویان به انجام رسانده است. 

وی افزود: ستاد دانشجویی اربعین امسال برای اولین بار با حضور وزارت علوم، وزارت بهداشت، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و سازمان بسیج دانشجویی تشکیل شده است و دانشگاه های شهرهای مرزی مانند ایلام، علوم و فنون خرمشهر و صنعت نفت آبادان نیز در برنامه ریزی های این ستاد به عنوان دانشگاه های مرزی، نقش محوری داشتند و اغلب برنامه ها در داخل کشور توسط این دانشگاه ها اجراء خواهد شد.

وی گفت: بر اساس آمارهای سال گذشته پیش بینی می شود بیش از 12 هزار دانشجو، استاد و کارمند دانشگاه در مراسم پیاده روی اربعین امسال شرکت کنند. البته امسال نسبت به سال گذشته با حمایت هایی که از کانون ها و انجمن های مذهبی دانشجویی صورت گرفته  به نظر می رسد دانشجویان بیشتر به صورت گروهی در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کنند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: با تمهیداتی که صورت گرفت از ظرفیت ها و توانایی های کانون ها و تشکل های مذهبی دانشجویی در قالب طرح ملی خادم الحسین برای اجرای برنامه های فرهنگی و کمک رسانی و راهنمایی به زائران اربعین استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی غرفه فرهنگی شهدای هسته ای معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مرز مهران در مراسم اربعین سال گذشته افزود: امسال نیز غرفه فرهنگی شهدای هسته ای علاوه بر مرز مهران در مرزهای شلمچه و چزابه دایر شده و به زائران به ویژه دانشجویان خدمات و محصولات فرهنگی متناسب با ایام اربعین را ارائه خواهد داد.

ایرجی کجوری در پایان اظهار داشت: جشنواره ادبی فرهنگی – هنری دانشجویی اربعین به میزبانی دانشگاه ایلام برگزار و به زودی فراخوان دریافت آثار آن اعلام می شود لذا دانشجویان علاقه مند می توانند در این جشنواره شرکت کنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار