کرمان؛

کاهش سطح زیر کشت ذرت در جنوب کرمان

با توجه به سیاست های کاهش سطح زیرکشت محصولات پر مصرف آب، سطح زیر کشت ذرت در جنوب کرمان بیش از 3 هزار و 200 هکتار کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اینکه ذرت یکی از محصولات کشاورزی در این منطقه است که مصرف آب بسیاری دارد ، گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در راستای بالابردن راندمان آب طی امسال، کاهش سطح زیر کشت محصولات پر مصرف آب و جایگزین آنها کاشت محصولات کم مصرف است.

سید یعقوب موسوی افزود: برای جایگزینی کشت محصولات زراعی مانند پنبه، زعفران، کنجد، دانه های روغنی و کلزا در جنوب کرمان گام هایی برداشته شده که بسیاری از آنها از متوسط تولید کشور نیز بیشتر برداشت شده است.


وی کاشت محصولات کشاورزی در مالچ را یکی دیگر از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح راندمان مصرف آب را بالابرده و از طرفی در افزایش تولید محصول و همچنین حذف علف های هرز بسیار مثمر ثمر بوده است.


موسوی تصریح کرد: طی امسال 30 درصد کاشت محصولات کشاورزی حبوبات در این منطقه افزایش یافته که اکنون فصل برداشت آنها آغاز شده است اما بدلیل نبود بازار مناسب کشاورزان با مشکلاتی روبه روشده اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کاهش ، ذرت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.