فناوری اسکن عنبیه چشم به تلفن های هوشمند هم راه پیدا کرد

براساس آخرین اطلاعات رسمی منتشر شده در وب سایت مایکروسافت، فناوری اسکن عنبیه چشم بر روی گوشی های بیشتری نیز عرضه خواهد شد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گوشی های Lumia 950 و Lumia 950 XL مایکروسافت، اساسا اولین گوشی های مبتنی بر ویندوز ۱۰ می باشند که از اسکن عنبیه چشم برای حفاظت حریم شخصی کاربر استفاده می کنند.

فناوری اسکن عنبیه چشم به تلفن های هوشمند هم راه پیدا کرد!

این روزها سنسورهای اثر انگشت بعنوان روش دیگری برای حفاظت از اطلاعات جای خود را در میان کاربران و هم چنین تولید کنندگان گوشی های هوشمند باز کرده اند. یکی از خصوصیات این سنسورها بالا بودن سرعت عملکردشان می باشد. بدین ترتیب اگر فناوری اسکن عنبیه چشم مایکروسافت بخواهد با دیگر روش های حفاظت از اطلاعات رقابت کند، بایستی حداقل به اندازه سنسورهای اثر انگشت سریع باشد.

براساس آخرین اطلاعات رسمی منتشر شده در وب سایت مایکروسافت، فناوری اسکن عنبیه چشم بر روی گوشی های بیشتری نیز عرضه خواهد شد. هم چنین در این وب سایت مایکروسافت قابلیت Windows Hello را نیز معرفی نمود و اعلام کرد گوشی های Lumia 950 XL و Lumia 950 هم اکنون آماده برای استفاده از این قابلیت می باشند.

فناوری اسکن عنبیه چشم به تلفن های هوشمند هم راه پیدا کرد!

با توجه به اینکه مایکروسافت در این اعلامیه خیلی کلی صحبت کرده است دقیقا مشخص نیست که فناوری اسکن عنبیه چشم بر روی چه گوشی های دیگری عرضه خواهد شد. بعضی اظهار دارند که مایکروسافت حتی گوشی های غیر تولید خودش را نیز در نظر خواهد گرفت، در حالی که بعضی دیگر فقط این فناوری را مختص سری Lumia مانند Lumia 650 که در آینده نزدیک رونمایی می شود و همچنین گوشی هوشمند Surface می دانند. گوشی هوشمند Surface گوشی شایعه شده جدید از مایکروسافت می باشد که چندی پیش بر روی یکی از تست های مرورگر نام این گوشی لو رفت.

به هرحال اگر مایکروسافت می خواهد با بقیه فناوری های حوزه حفاظت اطلاعت رقابت کند و این فناوری را در بین کاربران جا بیاندازد، بایستی این فناوری را در گوشی های بیشتری تعبیه کند و اجازه دهد کاربران بیشتری با آن در تماس باشند، بدین طریق محبوبیت آن نیز در بین علاقه مندان بیشتر خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.