کشف میلیون ها قرص روانگردان در مرز ترکیه با سوریه

وزارت کشور ترکیه روز جمعه از کشف 10 میلیون و 920 هزار عدد قرص روانگردان کاپتاگون که از سوریه وارد ترکیه شده بود خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، این مقدار مواد مخدر که بیشترین مقدار مواد مخدر کشف شده در سالهای اخیر است در دو عملیات جداگانه در استان حاتای در نزدیکی مرزهای ترکیه با سوریه کشف شد. 

به گفته مقامات ترکیه ، این قزصهای روانگردان از سوریه وارد ترکیه شده و قرار بود از طریق دریا به کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال شود. 

مقامات ترکیه در اظهارات خود اشاره ای به تولید کنندگان و فروشندگان آن نداشتند. 

این گزارش حاکی است که دو شهروند ترکیه در ارتباط با این حادثه دستگیر شده اند. 

نشریه فرانسوی 'لو پوئن' چندی پیش نوشت : گروه تکفیری ،صهیونیستی داعش قرص های حاوی ماده روان گردان کاپتاگون و مواد مخدر تولید می کند. 

نشریه های پزشکی با تاکید بر اینکه این قرص ها موجب از بین رفتن عصب مرکزی سروتونین (انتقال دهنده های عصبی) در مغز می شود و دارای عوارضی چون عقب افتادگی ذهنی دائمی است ، اضافه می کنند که ماده کاپتاگون مانع از ترس و احساس درد می شود. 

گفته می شود ، این قرصها برای اولین بار توسط پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سال 2011 در لابراتواری مخفی در بلغارستان ساخته شد و اکنون گروه تروریستی داعش با ترکیب این ماده با مواد مخدر قرص های روان گردان جدیدی روانه بازار کرده است.



منبع: ایرنا

 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کشف ، قرص ، روانگردان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار