ادبیات در هفته ای که گذشت؛

بنیاد سعدی زیر تیغ شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت

موضوع جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در هفته گذشته بررسی عملکرد بنیاد سعدی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  جشن یک میلیون کتاب نیز در هیاهوی برنامه های مختلف هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد. مجید غلامی جلیسه، مدیر عامل خانه کتاب از انتشار بیش از یک میلیون جلد کتاب در دوره انقلاب اسلامی خبر داد. اما آنچه ذهن را به خود مشغول می کند وجود بیش از 1200 نسخه و اثر به زبان فارسی در کشور ترکیه است. البته این آثار توسط وزارت فرهنگ کشور ترکیه و به زبان ترکی امروز منتشر شد.

هفته گذشته غباری از غم بر چهره ادبیات کشورمان گدشت. متاسفانه در این هفته خبر درگذشت معینی کرمانشاهی، شاعر و ترانه سرای معاصر را شنیدیم. خبری که افراد زیادی را متاثر کرد و به دنبال آن پیام های تسلیت روانه شد. ازآن جمله می توان به پیام معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد. اما بنیاد سعدی نیز زیر تیغ شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت. این شورا به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و بررسی فعالیت های این نهاد ادبی را در دستور کار خود قرار داد.

جشنواره ای که برای اهالی رسانه حوزه ادبیات برگزار شده بود به خط پایان خود رسید و در این هفته برگزیدگان آن معرفی شدند. همایش ملی کتاب و نشر کوتاهترین همایش ادبی بود. « سید عباس صالحی »، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشادی اسلامی در اختتامیه این همایش در حالی از تیراژ کمتر از 2 هزار نسخه کتاب ها خبر می داد که در افتتاحیه آن « رضا صالحی امیری » ، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی از تبدیل کتابفروشی ها به پیتزا فروشی سخن می گفت.

در این هفته گروه های مروج کتابخوانی تقدیر شدند و در این مراسم « سید عباس صالحی »، معاون فرهنگی وزیر ارشاد از شناسایی 5 برابری گروه های مروج کتاب در این جشنواره سخن گفت.دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی نیزاز برگزاری بیش از 200 درهفته کتاب خبر می دهد. 

نشست مطبوعاتی نمایشگاه بین المللی کتب کاربردی نیز از انبوه مراسم های هفته کتاب و کتابخوانی جانماند رونمایی از مجموعه آثار نوجوان امروز نیز جای خود را میان مراسم های این هفته بازکرد. مراسم تجلیل از مقام کتاب، کتابداری و کتابخوانی نیز پا به پای مراسم های دیگر برگزار شد. اما افتتاحیه بیست و سومین دوره هفته کتاب با خبری تامل برانگیز همراه شد. در این خبر « سید عباس صالحی »، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بازار مالی به طرف صنعت نشر نمی آید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار