نیویورکر: چرا مسکو در تأیید عامل سقوط هواپیمای مسافربری خود تردید داشت؟

یک نشریه آمریکایی با انتشار گزارشی به بررسی دلایل تردید کرملین در تأیید تروریستی بودن سقوط هواپیمای خود، پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه آمریکایی «نیویورکر» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود مدعی شد: حملات جمعه‌شب پاریس باعث شد تا اهداف «ولادیمیر پوتین،» رئیس‌جمهور روسیه، در سوریه مورد توجه واقع شود. این حملات ثابت کرد روسیه و غرب منافع مشترک زیادی در سوریه دارند.

این نشریه در ادامه می‌نویسد: «پوتین سرانجام سه‌شنبه هفته جاری موضوعی را که پیش‌تر برای سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای غربی – و به طور حتم برای سازمان‌های اطلاعاتی روسیه – مسجل شده بود، به طور رسمی پذیرفت؛ اینکه سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا بر اثر انفجار بمبی بود که به احتمال زیاد عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش، در آن جاسازی کرده بودند. این در حالی است که در روزهای نخست پس از این فاجعه مصیبت‌بار، کرملین هرگونه احتمال بمب‌گذاری را در ایرباس 321 خود رد می‌کرد. حتی پس از آنکه مقامات انگلیس اعلام کردند اطلاعاتی در دست دارند که ثابت می‌کند بمبی در این هواپیما جاسازی شده بود، کرملین اعلام کرد لندن با این کار می‌خواهد مسکو را تحت "فشار روانی" قرار دهد.»

نگارنده گزارش در ادامه مدعی شده است: «برخی مقامات روسیه اذعان کرده‌اند مسکو از ابتدا می‌دانست عامل سقوط ایرباس 321، انفجار بمب بوده است. گروه تروریستی داعش بلافاصله پس از سقوط این هواپیما، با قبول مسئولیت سقوط، اعلام کرد این اقدام تروریستی در واکنش به حملات هوایی مسکو در سوریه بوده است. این در حالی است که  کرملین از واکنش افکار عمومی روسیه درخصوص مجازات شدن بدلیل دخالت نظامی مسکو در سوریه، بیم داشت؛ بنابراین، مقامات روسیه ترجیح دادند در این زمینه سکوت کنند. عملیات تروریستی جمعه‌شب پاریس بهترین فرصت را برای مسکو فراهم کرد تا بتواند دلیل اصلی سقوط هواپیمای مسافربری این کشور را در صحرای سینای مصر، به طور رسمی اعلام کند.»          

یک فروند هواپیمای مسافربری روسیه 31 اکتبر سال جاری میلادی (9 ابان‌ماه)، با 224 مسافر و خدمه در «صحرای سینا،» واقع در شمال مصر، سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. این هواپیما از فرودگاه «شرم‌الشیخ» به مقصد «سن پترزبورگ» به پرواز در آمده بود.  هواپیمای سقوط‌کرده یک فروند «ایرباس 321» و متعلق به شرکت هواپیمایی روسی «کاگلومویا» بود. سازمان امنیت فدرال روسیه پس از 3 هفته تحقیق، اعلام کرد عامل سقوط هواپیمای روسی، عملیات تروریستی بوده است.




انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار