تبلیغات باید متناسب با ظرفیت‌های یک جاذبه تاریخی باشد

تبلیغات باید متناسب با امکانات و ظرفیت‌های یک جاذبه تاریخی باشد. آنطور نباشد که مردم و بازدیدکنندگان به آن منطقه بروند و آنجا فاقد امکانات و زیرساخت‌ها باشد.

مرتضی رحمانی‌موحد معاون سازمان میراث و گردشگری در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نقش رسانه‌ها در توسعه گردشگری گفت: هر عنصر و پدیده‌ای اگر قرار است موفق شود، نیازمند به تبیین و توضیح خوب است و در حوزه گردشگری، رسانه‌ها بستر بسیار مهمی هستند تا دیدگاه‌ها و خواسته‌ها را از لحاظ آموزش، فرهنگ‌سازی و ... منتقل کنیم. با توجه به پرجاذبه بودن ایران، باید بخش‌های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و طبیعی که با خدمات گردشگری روبرو هستند را معرفی کنیم، برای این کار نیازمند یک ساختار قوی تبلیغاتی هستیم.

وی افزود: بخشی از این تبلیغات باید در رسانه شنیداری، دیداری، مکتوب و شبکه‌های اجتماعی صورت بگیرد و این تبلیغات متناسب با امکانات و ظرفیت‌های یک جاذبه تاریخی باشد. آنطور نباشد که مردم و بازدیدکنندگان به آن منطقه بروند و آنجا فاقد امکانات و زیرساخت‌ها باشد.

وی عنوان کرد: ما باید یک نهضتی چه در حوزه گردشگری داخلی یا خارجی به کمک رسانه‌ها آغاز کنیم. 

وی ادامه داد: در توسعه گردشگری و جاذبه‌های کشور اگر از طریق رسانه به خوبی تبلیغ شود، می‌توانیم در بخش خصوصی کسانی که علاقه‌مند به ورود به این حوزه هستند را کمک کنیم. شاید لازم باشد در این عرصه یک مقدار نگاه و روش‌های سنتی را نسبت به تبلیغ تغییر دهیم. 

وی عنوان کرد: باید بحث تبلیغات را در حد وسیع و توانمند داشته باشیم و در همکاری با رسانه و مطبوعات نیازمند یک برنامه‌ریزی درست هستیم. ابتدا برنامه‌ ما این بود که اول بازارهای هدفمان را در روابط خارجی شناسایی کنیم. 

وی افزود: همچنین در بخش داخلی باید مطابق با امکانات و زیرساخت‌ها، جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، مذهبی، تاریخی را برای گردشگر داخلی و خارجی نشان دهیم. همچنین بحث دیگر ما این است که منطقه‌بندی و تورهای تلفیقی داشته باشیم؛ یعنی اینکه استان‌های همجوار ظرفیت‌های یکدیگر را تکمیل و حمایت کنند. منطقه اول برای استان فارس، کهکیلویه، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری که این استان‌ها می‌توانند ظرفیت یکدیگر را پوشش دهند و منطقه بعدی ما شمال شرق کشور است. خوشبختانه سال گذشته از نظر زمانی و مکانی توانستیم یک جابه‌جایی و یک تحول مثبتی را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین نکته این است که ما از برنامه چشم‌انداز عقب هستیم. امیدوارم در زیرساخت‌ها، ارتباطات، مناسبات بین‌المللی تلاش کنیم تا با جذب سرمایه‌گذاری‌ها و رونق اقتصادی در نهایت به جذب بیشتر گردشگر بپردازیم. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار