بندرعباس؛

برگزاری کارگروه هویت و همبستگی ملی در دانشگاه هرمزگان

سی و ششمین کارگروه هویت و همبستگی ملی با حضور معاونان فرهنگی و اجتماعی ۲۸ دانشگاه کشور در دانشگاه هرمزگان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ دبیر کارگروه هویت و همبستگی ملی در مراسم افتتاحیه این کارگروه دو روزه در بندرعباس گفت: این کارگروه با تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص وحدت و انسجام ملی و با هدف تقویت همبستگی ملی و مولفه های هویت بخش در دانشگاهها برگزار شده است.

مرادی افزود: مولفه های هویتی در دانشگاهها ، تعیین نقش دانشگاهها در بحران های اجتماعی و فرهنگی در منطقه و کشور و بررسی مسائل مختلف سیاسی کشور از برنامه های این کارگروه است.

مدیر کل دفتر سیاست گذاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز گفت: دانشگاهها در تحلیل بی طرفانه در زمینه هویت و همبستگی اقوام و مذهب می توانند با دولت و نظام مشارکت داشته باشند.

رحیم زاده افزود:دانشگاهها با برخورداری از ظرفیت های علمی و نخبگان به عنوان اتاق فکر جامعه می توانند مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی را شناسایی وتحلیل کنند و نتایج آن را برای استفاده به جامعه اعلام کنند.

وی با اشاره به تنوع اقوام و قومیت ها در کشور افزود: تنوع زبانی یک فرصت برای جامعه است و با هم افزایی ظرفیت های قومی- زبانی می توان در توسعه کشور گام برداشت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان نیز با اشاره به زندگی مصالحت آمیز اهل سنت و شیعه در هرمزگان گفت: در استان از سالیان طولانی اهل سنت در همه فعالیت های اجتماعی و سیاسی جامعه به خوبی مشارکت داشتند.

اکرمی افزود: نگاه به اقوام و مذاهب در کشور نباید وابسته به نگاه دولتها باشد و این نیازمند تدوین استراتژی جدید است.

وی هرمزگان را یکی از استانهای الگو از نظر همزیستی ،همراهی و همدلی مذاهب و اقوام مختلف ایرانی دانست و افزود: در این کارگروه باید نقش همبستگی این اقوام و مذاهب در رسیدن نظام اسلامی به اهداف مورد نظر در راستای منافع ملی کشور بررسی شود.
 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.