قزوین؛

قزوین پایلوت اجرای طرح بازسازی و استاندارد سازی مساجد شد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: در راستای استانداردسازی ابنیه و مساجد، قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح بازسازی و استانداردسازی ابنیه تاریخی و مساجد انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی گفت: تاکنون هیچ یک از نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای تحقق این امر اقدامی انجام نداده و لازم است تا نهادی متولی اجرای این طرح شود.

وی افزود: با بیان اینکه دستیابی به مساجد با شرایط ساختاری مطلوب جزو سیاست‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان قزوین است، اظهار کرد: امامان جمعه از ارکان اصلی و مهم هر مسجد محسوب شده که در همین راستا توانمندسازی امامان جماعت یکی از اهداف مهم این مرکز است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: در حوزه مساجد 21 سازمان و نهاد دخیل هستند که وجود انسجام و هماهنگی آنها برای پیشبرد امور مساجد  امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف مرکز رسیدگی به امور مساجد الگوسازی است، بیان کرد: در جهت الگوسازی مساجد به عنوان طراز، اقداماتی انجام شده است که می‌توان از این مساجد به عنوان الگویی برای سایر مساجد استفاده کرد.

 رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوی با بیان اینکه توجه به حضور جوانان در مساجد از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط بین مساجد و استفاده از تجربیات موفق، در حوزه جذب جوانان بسیار مؤثر است.

وی افزود: فرهنگ‌سازی در مساجد، آماده‌سازی و تقویت مرکز رسیدگی به امور مساجد برای دست‌یابی به سطحی از توانمندی که بتواند رسالت‌ها و سیاست‌های تدوین‌ شده را دنبال کند، امری ضروری است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.