الجزیره از بحرانی شدن اقتصاد کردستان عراق خبر داد

شبکه الجزیره اعلام کرد بحران اقتصادی شدیدی در کردستان عراق ایجاد شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، بحران اقتصادی باعث ورشکستگی شمار زیادی از شرکت های خصوصی اقلیم کردستان عراق شده است.

به گزارش این شبکه، شمار شرکت های کشاورزی و تجاری در یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، غذایی و تجاری سلیمانیه عراق در مقایسه با سال گذشته چهل درصد کاهش یافته است. کاهش حضور این شرکت ها به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی عراق است. آمارها نشان می دهد صدها شرکت در اقلیم کردستان عراق با خطر ورشکستگی روبرو هستند.

ناصر شدید خبرنگار این شبکه در سلیمانیه عراق در گزارشی در این زمینه افزود: مقامات اقلیم کردستان عراق پذیرفتند نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی سلیمانیه با وجود شمار اندک شرکت های حاضر برگزار شود و توجهی به شمار این شرکت و نوع کالاهای ارائه شده آن ندارند.

امروز اقلیم کردستان با یکی از بدترین دوره های اقتصادی خود روبروست. اتحادیه سرمایه گذاران این اقلیم اعلام کرد هفتصد شرکت این منطقه از نقدینگی لازم برخوردار نیست و این شرکت ها در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند. همچنین شرکت های عربی نیز حضور پررنگی در این نمایشگاه ندارند. بحران مالی، ورشکستگی شماری از شرکت های داخلی و خروج شرکت های خارجی بخش های مختلف اقتصادی این اقلیم را هدف قرار داده است.

حسین کلای یک تاجر کرد عراق است که در عرصه پیمانکاری و برق فعالیت می کند. وی بیش از یکصد و سی کارمند داشته است ولی امروز پس از ناتوانی دولت اقلیم کردستان و تجار در پرداخت بدهی یک و نیم میلیون دلار به وی، کارمندان خود را از دست داده است.

آزاد شمقار سخنگوی این نمایشگاه گفت: این بحران ناشی از یک بحران سیاسی و اقتصادی است.

حسین کلاری گفت: ما به عنوان پیمانکار و تجار با وضع بدی روبرو هستیم چرا که طلب زیادی از دولت داریم. همه در بحران بزرگی قرار گرفته ایم. در صورتی که این پول ها پرداخته نشود با کسادی بیشتری روبرو خواهیم شد. شماری از شرکت های این اقلیم نیز ورشکستکی خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار