تبریز،

افزایش 10 برابری اقامتگاه های منطقه آزاد ارس نسبت به 2 سال گذشته

سرپرست معاونت فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس از افزایش 10 برابری اقامتگاه های گردشگری تا پایان سال 96 خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان یوسف داداش زاده با اشاره به ظرفیت های های منطقه آزاد ارس در امر فرهنگی و گردشگری تامین محل اقامت مسافران به عنوان یکی از مهمترین زیر ساخت های منطقه نام برد و افزود : زیرساختهای ایجاد اقامتگاهها توسط منطقه آزاد ارس ایجاد شده و سرمایه گذاران نیز برای ساخت مراکز اقامتی استقبال می کنند که هم اکنون پارک مسافر منطقه آزادارس با 20 سوئیت اقامتی به گردشگران خدمات ارائه می کند.


به گفته داداش زاده برای انجام برنامه های ملی تفاهم نامه همکاری با هیئت امناهای مساجد منطقه امضا شده و هزینه های برگزاری این مراسم در اختیارآنان قرار خواهد گرفت .


سرپرست معاونت فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس افزود: یک واحد آموزشی با هزینه سازمان منطقه آزاد ارس احداث شده و تا پایان سال نیز هوشمند سازی مدارس انجام و آغاز سال تحصیلی 95-96 نحوه استفاده از این امکانات به دانش آموزان و فرهنگیان آموزش داده خواهد شد.


داداش زاده همچنین به مرمت خانه های بهداشتی اشاره کرد و گفت: 2 واحد خانه بهداشتی در منطقه یک و دو واحد بهداشتی در منطقه سه تا پایان امسال مرمت قرار می شود .


وی با اشاره به از رونمایی اولین کتابخانه سیار افزود: در راه خدمات رسانی و افزایش سطح درآمد ساکنان روستاها ترویج صنایع دستی در اولویت قرار داده شده و سایت معرفی صنایع دستی طراحی شده است .


سرپرست معاونت فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس همچنین تصریح کرد: با همکاری کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی و آموزشگاههای فنی برای اشتغال زایی مددجویان کلاس هایی برای آموزش صنایع دستی صنعتی زودبازده برگزار می شود.


به گفته وی منطقه آزاد ارس برای جلوگیری از بیماری ها برنامه غربال گری را تا پایان سال ادامه خواهد داد.


یوسف داداش زاده افزود : منطقه آزاد ارس از هفته آینده بنگاه های اقتصادی را برای حمایت از مدافعان حرم ایجاد می کند..


وی از برگزاری همایش دانشجویان مسلمان در منطقه آزاد خبر داد و افزود: طبق تفاهم نامه با بسیج دانشجویی همایشی را تحت عنوان دانشجویان مسلمام مقیم ایران را در منطقه آزاد ارش برگزار خواهیم کرد.


معاون فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس به اهمیت فعالیت های فرهنگی در منطقه اشاره کرد و افزود: هم سو با رشد اقتصادی منطقه باید بحث فرهنگی در منطقه آزاد نیز مورد توجه قرار گیرد.


وی گفت: مرمت آثار تاریخی را در دستور کار قرار داده ایم و سال آینده نیز کلیسای ننه مریم را مرمت اساسی خواهیم کرد.

داداش زاده به برگزاری جشنواره زمستانی اشاره کرد و افزود: جهت تسهیل رفت و آمد مسافران رایزنی هایی را با راه آهن استان انجام داده ایم.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.