گزارش بلومبرگ: هزینه‌های حفاظت از مرزهای اروپا چگونه باید تأمین شود؟

تأسیس مؤسسات مالی کوچک و متوسط با نیروی کاری مهاجران یکی از راه‌های تأمین هزینه‌های حفاظت از مرزهای اروپا است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ در گزارشی نوشت: پس از حملات تروریستی پاریس، اروپا با دو بحران روبرو شده است: مقابله با تروریسم و همچنین ادامه‌دادن به راهبردهای خود برای حل مسئله مهاجران. احیای بیگانه‌ستیزی در این قاره به همراه هجوم 1.5 میلیون مهاجر به آن، اوضاع را پیچیده‌تر کرده است. یکی از ویژگی‌های خاص این قاره، سفرکردن در سرتاسر آن بدون محدودیت است؛ اما اگر امنیت مرزهای خارجی این قاره تأمین نشود، این امکان از بین خواهد رفت.

تأمین امنیت مرزهای خارجی این قاره، که در حال حاضر بزرگترین اولویت است، به همراه سر و سامان‌ دادن به مهاجران و پناهندگانی که پذیرفته شده‌اند، به مراتب هزینه‌ای بیش از بودجه پیش‌بینی شده برای این منظور، دربر خواهد داشت. اروپا سالانه باید 20 میلیارد یورو برای حفظ امنیت مرزهای خود هزینه کند و هزینه هر مهاجر تازه‌ وارد نیز بین 10 تا 20 هزار یورو است. این درحالی است که بودجه سالانه اتحادیه اروپا 140 میلیارد یورو است و فقط 143 میلیون یوروی آن برای حفاظت از مرزهای این قاره اختصاص داده می‌شود. به نظر می‌رسد باید هرچه سریع‌تر برای افزایش بودجه حفاظت از مرزها راهکاری مناسبی اندیشیده شود.

در حال حاضر، میزان بدهی‌های اروپا صفر است. به این ترتیب، می‌تواند با یک محرک مالی 40 میلیارد یورویی، هم ثبات سیاسی خود را حفظ کند و هم نرخ رشد اقتصادی بلندمدت قاره را افزایش دهد. اما موضوع مهم در این میان آن است که سیاست اقتصادی مؤسسه‌های کوچک و متوسط مالی با اقتصاد کلان این قاره متفاوت است. تأسیس موسسات کوچک و متوسط مالی با استفاده از نیروی کاری تازه‌وارد به جامعه اروپا راه حل مناسبی به نظر می‌رسد.

اروپا با یک تضاد روبرو شده است: از یک سو موضوع تروریسم و امنیت مطرح است و از سوی دیگر آزادی سفر در این قاره و درآمدزایی آن. اقتصاد کلان و سیاست اقتصادی اروپا نیازمند تحرک منابع سرمایه‌ای در سراسر این قاره است و مرزهای داخلی آن باید باز باشند.

هزینه مهاجران در طولانی مدت با وارد شدن آنان به بازارکار، افزایش رونق اقتصادی و درآمدهای مالیاتی تاحدودی جبران می‌شود؛ اما برای کاهش هزینه‌ها برای ساکنان فعلی، می‌توان همانند آمریکا هزینه‌ای برای صدور ویزا از مهاجران دریافت کرد.

مشکل دیگر آنجاست که مهاجران به کشورهایی از اتحادیه اروپا وارد می‌شوند که دچار بحران اقتصادی هستند. یونان و ایتالیا هم‌مرز با بحران سوریه و اسپانیا با مهاجران آفریقا مواجه است. کشورهای شرق اروپا بیش از همه با پذیرش مهاجران مخالف هستند. ایده افزایش نظارت‌ها بر مرزهای این قاره مورد استقبال آنان است، بنابراین با تأمین منابع مالی لازم برای این منظور می‌توان تاحدودی از مشکلات کاست.

در پایان این گزارش آمده است: باید از یک بحران جدی بیشترین استفاده را کرد. مهاجرت یک مشکل طولانی مدت است که به واکنشی مشترک و طولانی‌مدت نیازمند است. تأسیس موسسات مالی کوچک و متوسط می‌تواند یک راه‌حل مناسب باشد که به حفظ یکپارچگی اتحادیه اروپا نیز کمک می‌کند.


انتهای پیام/


 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار