آیت‌الله مکارم شیرازی:

آمار اعتیاد زنان و کودکان وحشتناک است/ مسئولان پیشگیری کنند

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: آمار اعتیاد زنان و کودکان وحشتناک است.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله مکارم شیرازی امروز (چهارشنبه) در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به روایتی از امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و  اظهارداشت: حضرت در این روایت فرمودند که "رياضة الجاهل ورد المعتاد عن عادته كالمعجز/ تمرين دادن و آموختن جاهل و برگرداندن معتاد از عادتش، شبيه معجزه است".

وی در ادامه افزود: پیام نخست این روایت این است که باید تمام پدران و مادران، همچنین روحانیون در مسائل تربیتی دارای تحمل، حوصله، صبر و استقامت باشند که بدون آن به جایی نخواهند رسید.

این مرجع تقلید تأکید کرد: انبیاء الهی، اسوه‌های هدایت و تحمل بوده‌اند و باید از آنان الگو بگیریم.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: پیام دوم این روایت، موضوع پیشگیری است که باید به آن توجه داشت.

این مرجع تقلید،  موضوع پیشگیری را بسیار مهم دانست و گفت: امروز معتادانی وجود دارند که پس از ماهها تلاش برای ترک، دوباره به آغوش اعیتاد بازگشته و ترک دادن آنان بسیار مشکل است؛ پس با سرمایه‌گذاری بر روی پیشگیری می توان با این معضلات، مقابله کرد.

این استاد درس خارج حوزه خاطرنشان کرد: امروز در مسئله اعتیاد با مشکل بسیاری مواجه بوده و آمار و ارقام موجود از اعتیاد مردان، زنان و کودکان وحشتناک است.

وی با بیان اینکه موضوع اعتیاد سیاسی شده است، تصریح کرد: امروز دشمنان به دنبال اعتیاد جوانان ما هستند؛ چراکه اگر مردم آلوده شوند، دیگر در میان آنان، رزمندگان و کفن پوشان خط اول نبرد پیدا نخواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی یکی از جنگهای تاریخ را جنگ افیونی عنوان کردند و بیان کرد: در تاریخ، جنگی به نام جنگ افیون داریم که میان مأموران انگلیسی و مردم چین واقع شده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: مردم چین مشاهده کردند که عده ای در جامعه تریاک مجانی تقسیم می کنند که پس از تحقیقات متوجه شدند، تریاک، ماده ای مخدر است و به مقابله با آن پرداختند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: باید برای مقابله با این موضوع، برنامه ریزی کرد تا کمتر شاهد این مباحث باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار