اصفهان؛

گسترش روابط اقتصادی هند با اتاق بازرگانی اصفهان

معاون مدیر کل بانک صادرات و واردات هند بر توانمدی ها و ظرفیت های اصفهان در حوزه های اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان «دیود راسکوینهادر دیدار با مشاور سرمایه گذاری و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان،هدف از سفر به استان اصفهان را بررسی توانمندی های اصفهان و فرصت های تجاری و سرمایه گذاری برشمرد و گفت:هیات اقتصادی هند متشکل از بانک صادرات و واردات هند و اعضای اتاق فکر این کشور تحت عنوان Gateway Houseو کارشناسان صنایع شیمیایی و داروسازی و کشاورزی ،در حال بررسی راه های توسعه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری هند با ایران است.

وی افزود:نتایج این مطالعات در اختیار دولت هند برای مشخص شدن زمینه همکاری با ایران بویژه استان اصفهان قرار می گیرد.

راسوکینها خاطر نشان کرد:سابقه تجارت هندوستان با ایران به چندین قرن باز می گردد و دو کشور همواره روابط اقتصادی نزدیکی با هم داشته اند .

وی تاکید کرد:هندوستان در دوران پسا تحریم ایران آماده استفاده از تمام ظرفیت ها برای افزایش سطح مبادلات تجاری و سرمایه گذاری های مشترک با ایران است.

وی از همکاری شرکت های هند در توسعه بندر چابهار ایران خبر داد و گفت:این تجربه می تواند در سایر شهرهای ایران بویژه اصفهان تکرار شود.

«علی صفرنورالله»مشاور سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار گفت:استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور همواره جایگاه ویژه ای در تبادلات تجاری و سرمایه گذاری ایران با سایر کشورها دارد .

وی وجود معادن فلزات و سنگ های تزیینی در استان اصفهان زمینه مناسبی برای توسعه همکاری تجاری و سرمایه گذاری بین اصفهان و هند برشمرد و گفت:استان اصفهان با آغوش باز پذیرای سرمایه گذاران خارجی است .

مسوول دفتر توسعه فناوری و سرمایه گذاری اتاق اصفهان در این دیدار تاکید کرد:سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی استان آماده مشارکت با سرمایه گذاران هندی جهت همکاری مشترک در بخش های مختلف انرژی و تولید محصول است .

گفتنی است دردوران پسا تحریم هیات های تجاری مختلفی از سراسر دنیا برای فعالیت اقتصادی با اصفهان به این شهر سفر می کنند . 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.