اراک؛

لزوم صرف بوجه های فرهنگی برای گسترش فرهنگ نماز

رییس ستاد اقامه نماز کشور در شورای اقامه نماز استان مرکزی گفت: بوجه های فرهنگی باید به امر نماز اختصاص یابد.

لزوم صرف بوجه های فرهنگی برای گسترش فرهنگ نمازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگارارن جوان از اراک؛ حجت الاسلام قرائتی در جلسه شورای اقامه نماز استان مرکزی که نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مرکزی هم حضور داشتند گفت:استان مرکزی به عنوان استان مرجع خیز باید الگوی سایر استان ها باشد و تمام بودجه فرهنگی استان صرف اقامه نماز شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: نماز پایه و اساس تمام کارهاست و باید به مساله نماز عنایت ویژه ای صورت گیرد و این نیازمند همت، تلاش و عزم همه مسئولین و مردم است.

وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت 37 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزاری چنین جلسه ای برای رفع مشکلات مربوط به نماز که از اساسی ترین مبانی انقلاب بود جای درنگ دارد گفت:در شرایطی که در کشور با مشکل ساخت مسجد روبرو هستیم حسینیه ها یکی پس از دیگر متولد می شوند و این مسئله باید چاره اندیشی شود و تا زمانی که مسئله نماز حل نشود هیچ کدام از امور ما حل نخواهد شد.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه متاسفانه در برخی مدارس کشور با مشکل برگزاری نماز مواجه هستیم گفت: نکته کلیدی و مهم بعد از فراهم کردن زمینه حضور روحانی برای اقامه نماز در مدارس حضور مدیران و معاونان مدارس در صفوف نماز جماعت مدارس است.

آیت الله دری نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم در این جلسه گفت : حضور و مشارکت مردم در کارهای خیر به ویژه در ساخت مساجد می تواند مشکلات فرهنگی جامعه را کاهش دهد.

استاندار مرکزی هم گفت: همت و تلاش مضاعف در دستگاه های دولتی برای ساخت مساجد وجود دارد و استانداری هم در حد توان و امکان به این امر عنایت ویژه دارد.

زمانی قمی افزود: برگزاری اجلاس استانی نماز کاری شایسته است و دستگاه های استان تلاش دارند که این اجلاس را با شکوه برگزار کنند.

در این جلسه مقرر شد هفده مسجد در شهرک های اراک و 7 مسجد دیگر در شهرکهای ساوه ساخته شود و همچنین ساخت مساجد بین راهی در دستور کار قرار گیرد . 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.