خصوصی سازی ناجی نمایش 13ساله

نمایش «آشویتس» با کمک جریان خصوصی سازی تئاتر به سرانجام رسید.

شهرام ابوالقاسمی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شکل گیری نمایش «آشویتس» گفت: 14سال پیش زمانی که دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک بودم نمایشنامه «آشویتس» را نوشتم و در بخش دانشگاهی جشنواره فجر سال 81 شرکت داده شد و جوایزی را در بخش طراحی صحنه موسیقی نمایشنامه کارگردانی و .... به خود اختصاص داد. همچنین به عنوان اثر منتخب از دیدگاه تماشاگران و هیئت داوران شناخته شد.
 
وی ادامه داد: به سبب حضور ما از یک دانشگاه فنی و مهندسی و دیده شدن نمایش و کسب جوایز بسیار، آن زمان سر و صدای بسیاری بلند شد اما بعد از اتمام تب و تاب جشنواره در این 13سال از سوی مدیران اجازه اجرای عموم به ما داده نشد و دلیل آن نیز هیچگاه به صراحت بیان نشد در حالی که هر سال این امکان برای آثار منتخب جشنواره فراهم می‌شد و حتی در بعضی موارد نمایش‌ها در خارج از کشور هم به روی صحنه می‌رفت و ما امروز به لطف تئاتر خصوصی که آن هم دردسر‌های خودش را دارد نمایش «آشویتس» را بعد از 13سال در تماشاخانه سه نقطه احیا کرده‌ایم.
 
ابوالقاسمی در خصوص داستان نمایش «آشویتس» اظهار داشت: 13سال پیش همان زمانی که دانشجو بودم تحت تأثیر فضا و اتفاقات جامعه نمایشنامه «آشویتس» را نوشتم این نمایش روایتگر زندگی سه دانشجو است که در خانه‌ای در حومه‌تهران اقامت دارند و اتفاقاتی دریک شب زندگی آنان را دستخوش تغییراتی می‌کند. زندگی این سه دانشجو بهانه‌ای است برای نمایش دغدغه‌هایی که انسان با آن دست و پنجه نرم می‌کند.
 
وی در مورد شیوه اجرایی این اثر نمایشی بیان کرد: نمایش در گونه تئاتر اجتماعی قرار می‌گیرد و به صورت ‌رئالیستی اجرا می‌شود البته پروفسور احمد ‌کامیابی ‌مسک بعد از تماشای این اثر عنوان اولین نمایش ناتورالیستی در ایران را به آن نسبت داد.
 
شهرام ابوالقاسمی در خصوص تغییرات نمایش نسبت به 13سال پیش گفت: این نمایش اولین بار در تالار مولوی اجرا شد و امروز در تماشاخانه سه نقطه به همین سبب ‌دکور نمایش که در ابتدا سازه فلزی بزرگی بود دچار تغییر شد همچنین بر عکس گذشته موسیقی زنده دیگر وجود ندارد و به علت نبود بازیگری که در آن سال‌ها نقش سه شخصیت را ایفا می‌کرد در حال حاضر یا سه نفر از هنرجویان تماشاخانه سه نقطه همکاری می‌کنیم.
 
وی در پایان گفت: امیدواریم در عرصه تئاتر و همین طور در جشنواره فجر مسئولان و داوران از جوانان شهرام ابوالقاسمی‌های حال حاضر حمایت کنند.
 
گفتنی است نمایش «آشویتس» از 11آبان تا 15آذر در تماشاخانه سه نقطه به روی صحنه می‌رود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار