اصفهان؛

تقدیر از اعضای برتر کتابخوان در جشن کتاب

در جشن کتاب از اعضای برتر کتابخوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان تقدیر شد .

تقدیر از اعضای برتر کتابخوان مراکز کانون استان در جشن کتاببه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان، عسگری فر در جمع 150عضو مراکز کانون با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عملیات محرم سال 1361 گفت: در روز 25 آبان ماه 370 شهید از میدان امام (ره) به سمت گلستان شهدا توسط مردم شهیدپرور اصفهان تشییع شدند که نام اصفهان را برای همیشه درتاریخ جاودان کردند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه هفته کتاب و کتابخوانی را به اعضای مراکز کانون تبریک گفت و افزود: هم اکنون در شصت مرکز کانون استان،606 هزار جلد کتاب موجود است که صد و هشت هزار عضو مراکز از این کتاب ها استفاده می کنند.

وی اظهار کرد: سرانه امانت کتاب برای هر عضو 7 کتاب است که این موضوع نشان دهنده استقبال اعضا از کتاب های مراکز کانون است.

این مسوول ادامه داد:در مراکز کانون 10 فعالیت با محوریت کتاب انجام می شود که حاصل تلاش های مربیان اعضایی هستند که در این جشن به عنوان اعضای برگزیده کتابخوان تقدیر می شوند که بعضی از آنها در تابستان امسال بیش از 100 جلد از کتاب هاب کانون را مطالعه و مورد بحث قرار داده اند.

وی در ادامه خطاب به مربیان کانون گفت: شیوه نامه طرح نوآوران تا چند هفته آینده توسط کارشناسان فرهنگی تنظیم می شود که مربیان از آذرماه تا پایان سال فرصت دارند تا با مطالعه و بررسی، طرح های خود را به کارشناسی فرهنگی ارسال کنند.

عسگری فر افزود: مربیان با ایده های خلاق و جذاب روش های جذب و استمرار حضور اعضا در مراکز را مطرح کنند.

مدیر کل همچنین اعضای مراکز را به انس با کتاب تشویق کرد و گفت:علاوه بر تابستان در تمامی ایام سال نیز مطالعه و کتابخوانی را در اولویت قرار دهید و سعی کنید علاوه بر ساعات حضور در کانون در طول هفته به ویژه قبل از خواب نیز کتاب بخوانید.

تشکیل انجمن کتابخانه های استان با ریاست استاندار موضوع بعدی بود که این مسوول به آن اشاره کرد.

وی اعلام آمادگی کرد تا با همکاری این انجمن، تعداد کتاب های بیشتری در مراکز کانون قرار بگیرد تا کودکان و نوجوانان بتوانند با مطالعه این کتاب ها اطلاعات و معلومات عمومی خود را افزایش دهند.

عسگری فر همچنین با اشاره به وجود روستاهای محروم در استان اظهار کرد: مربی سیار روستایی کانون با حضور در این مناطق فعالیت های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی را در مساجد و مدارس برای کودکان و نوجوانان اجرا می کند و کانون استان آمادگی دارد تا با همکاری دیگر سازمان ها با افزایش تعداد واحدهای سیار روستایی در نقاط محتلف استان امکانات بیشتری را در خدمت خانواده ها و فرزندان قرار دهد.

وی در پایان از تلاش های مربیان مراکز که با انجام فعالیت ها و همچنین ارتباط با اعضای مراکز در ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه تلاش نموده اند قدردانی نمود.

در این مراسم از 120 نفر از اعضای برگزیده کتابخوان کانون استان اصفهان با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

اجرای سرود مرکز زیار،نمایش های "کتاب های ساندویچی" ،"شیرجه به کتاب" و "مسافر کتاب"از اعضای مراکز شماره 4 و 13 و قرائت اثر شعر توسط عضو مرکز شماره 1 از دیگر برنامه های این مراسم بود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.