یاسوج ؛

اختصاص 40 میلیارد ریال به طرح های کشاورزی بویراحمد

رییس جهاد کشاورزی بویراحمد گفت: امسال بیش از40 میلیارد ریال به طرح های بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ منوجهر محمدی افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارهای استانی ،نفت و ماده 180 تامین شده است.

وی بیان کرد: با اختصاص این میزان اعتبار بیش از 62 طرح در حوزه های مختلف بخش کشاورزی درشهرستان بویراحمد اجرا می شود.

محمدی اظهار کرد:مبارزه بیولوژیکی در سطح 400 هکتار از باغات سیب و انار ،تجهیز 700 هکتار از زمین های زراعی و باغی شهرستان بویراحمد به شبکه های نوین آبیاری،توسعه باغ های دیم در سطح 200 هکتار ،اجرای سایت جامع الگوی کشت و تولید گندم ،خریداری بیش از 12 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان و برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه بهره برداران حوزه کشاورزی از جمله اقدام های صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی در این شهرستان است.

وی عنوان کرد: تجهیز بخشی از یکهزار و 700 هکتار از زمین های زراعی و باغ های شهرستان بویراحمد به سیستم های نوین آبیاری و تامین آب زمین های کشاورزی کشاورزی از دیگر برنامه های این سازمان در سال زراعی جدید است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد ابراز داشت: میانگین بارندگی فراتر از نرم کشوری ، خاک مساعد و حاصل خیز ،ارتفاع 1200 تا 2800 متر از سطح دریا، تنوع آب و هوایی، منابع سرشار آبی، نیروی انسانی مستعد، زمینه رشد و نمو بخش زیادی از محصولات کشاورزی را در شهرستان بویراحمد فراهم کرده است.

از مجموع حدود 230 هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد بیش از 23 هزار هکتار در شهرستان بویراحمد است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: طرح ، کشاورزی ، اعتبار ، زمین ، زراعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.