نام بیش از 10 هزار نفر در فهرست «اس» فرانسه قرار دارد

فهرست امنیت کشور فرانسه موسوم به «اس» شامل بیش از 10 هزار نفر از اراذل و اوباش، اعضای گروههای چپگرای تندرو یا راستگرای تندرو و دیگر جنبشها را شامل می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت فرانسه بیش از 10 هزار نفر را در فهرستهای اداره امنیت وارد کرده است که از جمله آنها چند اسلامگرای تندرو هستند مانند عمر اسماعیل مصطفاوی یکی از عوامل انتحاری که شامگاه جمعه خود را در سالن کنسرت باتاکلان در پاریس منفجر کرد.

اداره کل امنیت داخلی فرانسه هر روز در فهرست «امنیت کشور» که به لیست «اس» معروف است بازنگری می کند.

این فهرست اراذل و اوباش و اعضای گروههای چپگرای تندرو یا راستگرای تندرو و دیگر جنبشها را شامل می شود.

مانوئل والس نخست وزیر فرانسه اواخر هفته گفت :« بیش از 10 هزار نفر در فهرست «اس» ثبت شده اند.»

بیش از نیمی از آنها به عنوان اسلامگرای تندرو یا اشخاصی که شاید با محافل تروریستی ارتباط داشته باشند در این فهرست وارد شده اند.

هدف از این فهرست به صورت خاص جلب توجه نیروهای امنیتی در زمانی است که یکی از این افراد بازداشت یا مورد بازرسی برای تشخیص هویت قرار می گیرد. در این صورت نیروهای امنیتی باید بلافاصله دستگاههای اطلاعاتی را آگاه کنند.

برخی از این افراد شناخته شده هستند و در مسائل مرتبط با تروریسم به ویژه پس از حملات سال 1995 محکوم شده اند و برخی دیگر نیز به عنوان بزهکار یا کسی که ممکن است به اقدامات افراطی دست بزند ثبت شده اند.

این فهرست بر مظنونهایی منطبق است که اسامی آنها در حملاتی که در فرانسه انجام شده یا از زمان حملات ژانویه گذشته به مجله فکاهی شارلی ابدو و مرکز تجاری یهودیان (با 17 کشته) به شکست انجامیده است یا همچنین محمد مراح که حملات مارس 2012 در تولوز در جنوب غرب فرانسه را اجرا کرد وارد شده است.

همچنین یاسین صالحی که ژوئن گذشته سر کارفرمای خود را در منطقه ایزر نزدیک لیون بریده بود به مدت دو سال در فهرست «اس» قرار داشت بدون اینکه توجه نیروهای پلیس را جلب کند.
وارد شدن نام شخصی در فهرست «اس» به این معنا نیست که او به صورت دائمی یا منقطع تحت مراقبت قرار دارد.

یک پلیس گفت :« در بیشتر موارد این شاخصی است که باید به صورت مداوم درباره آن اطمینان پیدا کنیم و درباره آن صحبت کنیم تا موثر باشد.»

دستگاههای اطلاعاتی و خارجی فرانسه با استناد به سوابق قضایی که در فهرست «اس»‌ آمده است برای به روز رسانی این فهرست اقدام می کنند.

در این فهرست چند درجه بین «اس 1» تا «اس 15» وجود دارد که این درجه ها سطوح مختلف را بر اساس میزان خطر احتمالی مشخص نمی کند بلکه بر اساس تدابیری است که باید در صورت شناسایی شخص مورد نظر آن را اتخاذ کرد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار