پالیزدار: تا آخر پای شکایت خود از مرتضوی می‌ایستم‌

شاکی پرونده مرتضوی گفت: تا آخر روی شکایتم از مرتضوی هستم و نتیجه دادگاه برایم مهم نیست.

پالیزدار: تا آخر پای شکایت خود از مرتضوی می‌ایستم‌به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس ‌پالیز دار شاکی پرونده سعید مرتضوی دادستان سابق استان تهران  در خصوص علت شکایت خود از مرتضوی اظهار داشت: شکایت در بند‌های مختلفی مطرح شده است که در دادگاه فقط به یک مورد آن رسیدگی شد.

وی ادامه داد: از جمله موارد مطرح شده در این شکایت می توانم به قرار بازداشت غیر قانونی، تهدید به اعدام، جلوگیری از ملاقات با خانواده در زمان بازداشت و شکنجه ای که در روز ‌تاسوعای سال 87 در زندان در مورد بنده اشاره کنم.

پالیزدار افزود: در دادگاه امروز ‌مواردی از جمله تشکیل باند برای اجرای جرم از سوی مرتضوی در خصوص بنده مطرح شد.

علیرغم اینکه این پرونده حکم آن اعلام شده است و تبرئه شده‌ام نمیدانم چرا مرتضوی دوباره آن را در دادگاه مطرح کرد که به نظر می‌رسد قاضی نیز صحبت های وی را قبول نکرد.

شاکی پرونده مرتضوی بیان داشت: موضوعی که امروز در دادگاه به آن پرداختند بحث ورود غیر قانونی به منزل خانم ‌آجرلو و آقای کمالی بدون تشریفات ‌قضائی در زمان دادستانی مرتضوی است که ما به منظور آمریت مرتضوی در این پرونده از وی شکایت کرده‌ایم.

‌پالیزدار گفت: بعد از خروج از زندان از مرتضوی شکایت کردم و تا آخر پیگیر پرونده هستم.

عده ای می‌گویند با شکایت از مرتضوی آیا به جایی هم می‌رسی که من در پاسخ به آنها می‌گویم نتیجه برایم مهم نیست و من به جهت این که این پرونده در تاریخ ثبت شود از مرتضوی شکایت کرده‌ام.

وی افزود: امروز آگاه شدم که برای برخی از موارد شکایت شده حکم منع تعقیب صادر شده است که اگر این موضوع صحت داشته باشد ‌حتمًا آن را پیگیری می‌کنم.

شاکی پرونده مرتضوی در خصوص صحبت های دادستان پیشین سازمان تأمین اجتماعی که گفته بود ‌پالیزدار به روحانیون اهانت کرده است بیان داشت: علیرغم این که این پرونده مختومه شده مرتضوی دوباره آن را باز کرد.

مرتضوی در ‌دفاعیات خود در دادگاه گفت: به جهت ‌صیانت از حرمت روحانیون حکم بازداشت ‌پالیردار را صادر کرده ام و به آن افتخار می‌کنم و حتی مرتضوی معتقد است که پرونده‌ای مبنی بر رابطه من با حزب توده پیدا کرده است اما قاضی دادگاه گفت: که بررسی این گونه پرونده ها باید در سازمان بارزسی کل کشور صورت گیرد و در صلاحیت دادگاه کیفری نیست.

وی عنوان کرد: در رابطه با صحبت های مرتضوی هنوز هیچ نامه ای از سوی سازمان بازرسی کل کشور دریافت نکرده ام و هیچ علاقه ای هم ندارم که به این گونه مسائل ورود پیدا کنم.

شاکی پرونده مرتضوی گفت: ما شکایت را طرح کردیم و در دادگاه در حال بررسی است. قاضی عنوان کرد که در این پرونده نیاز به دو استعلام وجود دارد یکی استعلام از بازپرس ‌صادقیان است که مرتضوی اعلام کرده در رابطه با ورود به خانه خانم ‌آجرلو ‌صادقیان ذینفع است اما طبق اسناد موجود ‌صادقیان گفته است که حکم بازرسی را از مرتضوی گرفته است.

‌پالیزذار گفت: استعلام دیگری در رابطه با ‌افشای کیفر خواست پرونده از شعبه 76دادگاه کیفری توسط خبرگزاری ایسنا است که باید معلوم شود این اطلاعات محرمانه چگونه به دست این خبرگزاری رسیده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار