کرمان؛

کرمانیها ، دو میلیارد و هفتصد میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده اند

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان گفت: مشترکان بخشهای خانگی، تجاری، نیروگاهی، کشاورزی و جایگاههای سی ان جی استان در هفت ماه امسال دو میلیارد و هفتصد میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مهندس ودیعتی افزود : مشترکین بخش خانگی در ماه های گرم سال حدود 11 درصد گاز مصرفی استان را به خود اختصاص می دهند و این درحالی است که در ماه های سرد سال این رقم به بیش از 40 درصد می رسد ، بخش خانگی در مهر ماه امسال 41میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده است.

ودیعتی افزود: گازرسانی به صنایع از جمله اولویتهای این شرکت به شمار می رود و تاکنون 606 مشترک صنعتی و 73 جایگاه سی ان جی از نعمت گاز بهره مند شده اند .

وی تصریح کرد : به طور متوسط ، روزانه دوازده میلیون متر مکعب گاز از طریق سه خط اصلی تامین کننده گاز استان تحویل این شرکت می گردد که بیش از شش میلیون متر مکعب آن به بزرگترین مصرف کننده گاز استان یعنی نیروگاه کرمان تعلق می گیرد .

 ودیعتی گفت :استفاده از یک دما سنج برای نشان دادن دما ، استفاده از پنجره های دوجداره ،نصب پرده های ضخیم استفاده از پوشش مناسب در منزل از جمله مواردی هستند که با رعایت آنها می توان هزینه قبض گاز خود را کاهش دهیم.

وی یادآور شد : متاسفانه مصرف گاز در کشور ما 4 برابر میانگین مصرف جهانی است و در حال حاضر بیش از 30 درصد انرژی و گرما از طریق پنجره های معمولی هدر می رود .

انتهای پیام/گ

برچسب ها: مصرف ، گاز ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.