استرالیا: 12 هزار پناهجوی سوری را می‌پذیریم

وزیر مهاجرت استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد این کشور تصمیم دارد 12 هزار آواره سوری را بپذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا،پیتر داتون، وزیر مهاجرت استرالیا، اعلام کرد به رغم انتقادات شدید برخی از نمایندگان ائتلاف حاکم، دولت تصمیم گرفته است به 12 هزار آواره سوری پناهندگی بدهد.

اندرو فریزر، نماینده حزب ملی استرالیا، که در ائتلاف حاکم تحت رهبری حزب لیبرال حضور دارد، در پی حملات روز جمعه در پاریس که مسئولیتش را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت، از دولت استرالیا خواست مرزهای کشور را ببندد.

این نماینده ایالت نیوساوت ولز در جنوب شرقی استرالیا اعلام کرد اگر دولت مرزها را نبندد، استرالیا نیز با خطر حملات و انفجارهای مشابه روبرو خواهد بود. وی در تائید حرفهای خود گفت یکی از هفت تروریست عامل حملات فرانسه یک گذرنامه سوری داشته است. در همین حال برخی رسانه های فرانسه گزارش داده اند که این گذرنامه تقلبی بوده است.

اندرو فریزر در نامه ای به مالکولم ترنبل، نخست وزیر استرالیا، تاکید کرد بهتر است استرالیا از پذیرش آوارگانی که از کشورهای غرب آسیا می‌آیند خودداری کند.

 وی هشدار داد :" همین حالا نیز شمار زیادی هرج و مرج طلب و آشوبگر در استرالیا زندگی می کنند و ما به افراط گرایان جدیدی که خود را آواره جا می زنند، نیاز نداریم، بنابراین بهتر است مرزهای استرالیا را ببندید."

داتن ابراز اطمینان کرد که همه آوارگانی که در خاک استرالیا پذیرش می شوند به دقت تحت کنترل و نظارت قرار می گیرند. دولت به هیچ وجه امنیت کشور و شهروندان را به خطر نخواهد انداخت.
اولین گروه از آوارگان سوری اواخر دسامبر وارد استرالیا خواهد شد.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار