رئیس کمیته اطلاعاتی سنا: آمریکا برای مقابله با داعش هیچ راهبردی ندارد

ریچارد بور در گفتگوی اختصاصی با سی بی اس نیوز گفت: آمریکا در قبال داعش راهبردی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی بی اس نیوز، ریچارد بور، سناتور جمهوری خواه ایتالت کارولینای شمالی و رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در گفتگوی اختصاصی با سی بی اس نیوز گفت: آمریکا در قبال داعش راهبردی ندارد.

بور درباره حملات تروریستی اخیر گفت حملات اخیر تایید کننده اظهارات من و دوین (نونیز، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان) در یک و نیم سال اخیر است که تهدیدهای زیادی نه فقط متوجه این کشور است بلکه متوجه همه دنیاست. 

همه ما شاهد این بودیم که اروپا، هدفی است که بیش از همه مورد سوء استفاده قرار گرفت و در چهل و هشت ساعت گذشته، واقعیت را به شکلی بسیار دهشتناک دیدیم.

بور درباره دلایل موفقیت آمیز بودن حمله تروریستی در فرانسه با وجود همه تلاش های اطلاعاتی گفت: مقابله با فناوری بسیاری دشوار است ولی به هر حال باید تلاش های خود را مضاعف کنیم تا اطمینان یابیم ارتباط هایی را که نیاز داریم، به دست می آوریم تا زمان مناسب و درک بهتر را در اختیار ما قرار بدهد.

وی افزود: موضوع مهم اینجاست که می بایست در این خصوص راهبردی داشته باشیم. ما در قبال سوریه و موضوع داعش راهبردی نداریم. 

رئیس جمهور یک روز صحبت از مهار کردن داعش می کند، ولی آمریکا بعد از بیست و چهار ساعت درمی یابد که داعش مهار نشده است بلکه در سراسر دنیا در تلاش است تا دست به اقدامات دهشت بار بزند. 

می تواند آمریکا را نیز هدف قرار دهد ولی پاریس هدفی آسان تر بود. ما راهبرد نداریم، تاکتیک که راهبرد به شمار نمی آید و کارهایی که ما در سوریه انجام می دهیم، راهبرد به شمار نمی آید.

بور گفت امیدواریم که رئیس جمهور اولاند خواستار اجرای بند پنجم پیمان ناتو شود تا بتوانیم ائتلافی را برای پیروز شدن و حمله به این عنصر تروریستی دهشتناک تشکیل دهیم پیش از آنکه بتواند حمله هماهنگ شده دیگری را مانند این حمله به اجرا بگذارد.

رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا گفت: مردم آمریکا خواستار از میان رفتن این تهدید هستند. از این رو باید آماده باشیم هر گزینه ای را که لازم است روی میز قرار بدهیم، ائتلاف کشورهای ناتو تشکیل که امیدواریم کشورهای عرب خلیج فارس نیز همراهی کنند؛ ممکن است روسیه و کشورهایی که داعش را یک تهدید واقعی می دانند، نه در منطقه بلکه در سراسر دنیا، نیز همراه باشند. 
امید من این است که بتوانیم کارآگاهانی از اف بی آی یا دیگر نهادها برای کمک به پاریس بفرستیم. این را صد در صد به رئیس جمهور اولاند می گویم که ما نه در پشت آنان، بلکه در کنار آنان هستیم و تلاش های لازم برای مقابله با داعش را نیز هدایت می کنیم.

وی در ادامه گفت: البته من کارشناس راهبرد نظامی نیستم و این موضوع را به وزارت دفاع می سپارم. با این حال می بایست کسانی را در منطقه مستقر کنیم که برای ما اطلاعات جمع آوری کنند. می بایست درباره اهداف، درک بهتری داشته باشیم. باید اطمینان یابیم که جنگ را متوجه داعش می کنیم و این به معنی احتمال عملیات بیشتر نظامی در منطقه است. نمی توان این کار را با سه هزار و پانصد نیروی آمریکایی که کار مستشاری می کنند یا پنجاه نیروی ویژه که در دو هفته اخیر مستقر شدند، انجام داد. این کارها برای تاثیر گذاری بیشتر کافی نیستند. می توانیم این جنگ را به میدان وحشی ترین گروه تروریستی کشاند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
مردک خبیث همپالکی داعش
آخرین اخبار