ثبت نام دو هزار اثر برای شركت در مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم

در حالی كه كمتر از 20 روز به پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم باقیمانده، تاكنون بیش از دو هزار فیلم به دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) ارسال شده است.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی جایزه مصطفی(ص)، تعداد آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم به دو هزار اثر رسید. این در حالی است كه هر فیلم شركت كرده در این مسابقه با مشاركت دست كم دو دانش آموز و به صورت گروهی ساخته شده است. از این رو تعداد دانش آموزان شركت كرده در این مسابقه به بیش از 4 هزار نفر می رسد. 

همچنین مدارس و پژوهشسراهای سراسر كشور نیز استقبال خوبی از این مسابقه فیلمسازی میان دانش آموزان نشان داده اند. بدین ترتیب پژوهشسرای رازی از شیراز با 351، پژوهشسرای فارابی از داراب با 12 و مجتمع آموزشی روحانی از مرودشت با 10 گروه بیشترین تعداد گروه های دانش آموزی را برای شركت در مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم معرفی كرده اند.
 
گفتنی است؛ این مسابقه زیر نظر معاونت علمی-فناوری ریاست جمهوری و به عنوان یكی از بخش های دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) فیلم های كوتاه یك دقیقه ای دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم درباره موضوعات علوم بینایی، نورشناسی و كاربرد نور را در گروه های دو یا سه نفره دریافت كرده و به داوری می گذارد. 

جذابیت و زیبایی، قابلیت آموزشی، میزان علمی بودن، خلاقیت، میزان نقش و تلاش دانش آموزان، تکرارپذیری توسط دیگران از جمله معیارهای ارزیابی آثار شركت كنندگان عنوان شده است. 

اعطای ۱۰۰ سکه بهار آزادی به ۱۰۰ فیلم برتر، اعطای لوح تقدیر بنیاد ملی نخبگان به دانش آموزان سازنده ۲۰ فیلم برتر، معرفی ۲۰ فیلم برتر و سازندگان آن‌ها در برنامه‌¬های تلویزیونی فن‌آموز، اهدای ۲۰ مجموعه تجهیزات آزمایشگاهی، به ارزش مجموع ۱۰۰ میلیون تومان به تعداد ۱۰ مدرسه و ۱۰ پژوهشسرا که بیشترین مجموع امتیازات فیلم‌های ساخته‌شده را کسب کنند، به عنوان جوایز مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم در نظر گرفته شده است. 

شایان ذکر است؛ سازمان علمی، فرهنگی، تربیتی ملل متحد (یونسکو) سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) را به عنوان سال نور معرفی کرده است، این بزرگداشت بواسطه هزارمین سال انتشار کتاب المناظرِ ابن هیثم دانشمند مسلمان اتفاق افتاده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار