ابراز خرسندی کارگردان «گشت ارشاد» از حمایت شدن فیلم اولی‌ها

به نظر من راه برای ورود فیلمسازهای اول بسیار و مسیر آن‌ها آسفالت شده است؛ زمان ما نه تنها آسفالت نبود، بلکه پر از دست‌انداز بود.

سعید سهیلی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حمایت از فیلم اولی‌های سینما و بازخورد آن گفت: در سال‌های اخیر به فیلم اولی‌ها زیاد بها داده شده است و اگر این موضوع را با سال 1375 که اوایل فیلمسازی من بود مقایسه کنیم، یادم می‌آید در جشنواره آن سال فقط 3 فیلمساز اول یعنی من، شهبازی و فرهاد مهران حضور داشتند اما در حال حاضر حضور حداقل 10 فیلم اولی را در جشنواره‌ها می‌بینیم و بخشی را نیز به صورت جداگانه به آ‌ن‌ها اختصاص دادند. به نظر من راه ورود برای فیلمسازهای اول بسیار راحت‌تر و مسیر آن‌ها آسفالت شده است. زمان ما نه تنها آسفالت نبود بلکه پر از دست‌انداز نیز بود.

وی افزود: در خصوص ورود و فعالیت فیلم‌اولی‌ها کمیت مهم نیست، مهم اینجاست که آیا بعد از ساخت فیلم اول خود، فیلم دوم یا سوم را می‌سازند؟ آیا با استقبال مردم روبرو می‌شوند؟ آیا می‌توانند رد پای خود را در سینما بگذارند؟ آیا به بدنه سینما اضافه می‌شوند؟ چون فیلمسازهای اول زیادی داریم که 10 سال پیش اولین اثر خود را ساختند اما هنوز به فیلم دوم خود نرسیدند.

سهیلی ادامه داد: به نظر من اگر فیلم اولی‌ بتواند با کار اول خود را به سینما تحمیل کند و با تولید اثر خوب و دیدنی مسیر خود را هموار کند، بسیار عالی خواهد بود تا اینکه تعداد مجوز ساخت را بین آن‌ها به حداکثر برسانیم. پس ماندگاری بهتر از کمیت است و اگر در سال دو نفر از فیلم‌ اولی‌ها به سینمای بدنه ما اضافه شوند، ارزش بیشتری خواهد داشت.

سهیلی در مورد کمبود تولیدفیلم‌های کمدی با موقعیت طنز واقعی در سینمای ایران بیان کرد: همه این‌ها به میزان هوش تهیه‌کننده و نویسنده ما بستگی دارد. اگر نبض جامعه را بشناسند و بتوانند نبض سینما را به دست بگیرند و فیلم‌های مورد علاقه مخاطبان را بسازند، اتفاق خوبی خواهد افتاد. متاسفانه برخی فیلمسازان شناخت کاملی از سلیقه تماشاچی متناسب با سالی که در آن فیلم تولید می‌کنند ندارند. به این دلیل فیلم‌ها ناموفق می‌شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «گشت ارشاد» عنوان کرد: ما باید بدانیم که مردم غمگین یا شاد هستند؟ مذاکرات هسته‌ای به نتیجه رسیده یا نه؟ تحریم‌ها برداشته می‌شود؟ اقتصاد ما در چه وضعیتی است؟ تمام این موارد روی میزان استقبال مردم از فیلم‌ها تاثیرگذار است که فیلمساز باید آن‌ها را در نظر بگیرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار