انهدام باند اخاذی از دختران جوان در شبكه های اجتماعی

اعضای باندی كه با تهدید دختران جوان در شبكه های اجتماعی از آنان اخاذی می كردند توسط كارآگاهان پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی رصد سایت ها و شبكه های اجتماعی در فضای مجازی، كارآگاهان این پلیس از فعالیت مجرمانه اعضای باندی كه با تهدید انتشار تصاویر خصوصی دختران جوان از آنان اخاذی می كردند روبرو شده و بلافاصله دستگیری آنان را در دستور كار خود قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی در فضای سایبری سرانجام اعضای این باند كه سه جوان بودند حین ارسال پیام های تهدیدآمیز برای یک دختر جوان در منزلشان شناسایی و دستگیر شدند.

مرتضوی گفت: متهمان كه در ابتدا منكر هرگونه جرمی بودند اما هنگامی كه با اسناد و ادله جرم پلیس روبرو شدند به ناچار لب به اعتراف باز كرده و به ده ها فقره اخاذی از دختران جوان در سطح اصفهان اقرار كردند.

وی با بیان اینكه محیط مجازی به هیچ وجه فضایی قابل اعتماد نیست، گفت: متاسفانه بسیاری از قربانیان با سهل انگاری خود اقدام به در اختیار قرار دادن تصاویر خصوصی خود به متهمان كرده و در نتیجه در دام آنها می افتادند.

رییس پلیس فتای اصفهان از شهروندان به خصوص دختران جوان خواست تا با هوشیاری بیشتری در فضای مجازی وارد شده و از اعتماد به افراد غریبه در این فضا خودداری كنند و اطلاعات و تصاویر خصوصی زندگی خود را به راحتی در اختیار این گونه افراد شیاد قرار ندهند.

منبع:مهر
انتهای پیام/

 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار