حداد عادل در اختتامیه نمایشگاه مطبوعات:

از دستگیری روزنامه نگاران خوشحال نیستم/ دشمنان به دنبال سواستفاده از رسانه ها هستند

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: وضع رسانه ها در کشور شاخصی از توجه به آزادی در جامعه که یکی از اهداف اصلی و اولیه انقلاب اسلامی بود، است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "غلامعلی حداد عادل" نماینده مجلس در اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات با اشاره به دستگیری تنی چند از روزنامه نگاران طی روزهای اخیر اظهار داشت: برخی منتقد این دستگیری ها هستند و البته هیچ کس دوست ندارد که فردی متهم و زندانی شود و من هم مثل بقیه از این اتفاق استقبال نمیکنم و خوشحال نمی‌شوم.

وی افزود: شرایط انقلاب و منطقه و نیز دفاع جمهوری اسلامی از مردم مظلوم و مخالفتش با سیاست های سلطه جویانه رژیم صهیونیستی؛ شرایط خاصی به ایران بخشیده است و دشمنان به دنبال سواستفاده از رسانه های کشور هستند.

حدادعادل ادامه داد: نمی توانیم درخصوص اینکه چه کسی مصداق این صحبت است اظهار نظر کنیم اما از قوه قضائیه می خواهیم که منصفانه و هوشمندانه و با مستندات به این ماجرا رسیدگی کند و اگر نه از متهمین رفع اتهام و اعاده حیثیت کند.

حدادعادل در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به کناره گیری برخی رسانه ها از نمایشگاه مطبوعات گفت: باید با رسانه هایی که در نمایشگاه شرکت نکردند صحبت و دلایل حضور نیافتن آن ها شنیده شود و چنانچه اشکالی وجود دارد،وزارت ارشاد در جهت رفع آن تلاش کند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی همچنین در ابتدای اظهارات خود با اشاره به نقش مطبوعات در کشور گفت: رسانه و به ویژه مطبوعات، نماد و شاخصی از وضع ضربان سلامتی یا بیماری جامعه و نیز توجه به آرمان ها و ارزش ها است.

وی افزود: وضع رسانه ها در کشور شاخصی از توجه به آزادی در جامعه که یکی از اهداف اصلی و اولیه انقلاب اسلامی بود، است.

نماینده مجلس تاکید کرد:همچنین رسانه شاخصی از قانون مداری است چراکه آزادی و قانون مداری لازم و ملزوم یکدیگر بوده و مانند دو روی یک سکه هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار