رئیس انجمن پزشکی کوهستان گفت: با توجه به شرایط نامناسب کوهستان‌ها به هیچ‌وجه تنهایی کوه نروید و گروهی کوهنوردی کنید.

حمید مساعدیان  رئیس انجمن پزشکی کوهستان در گفت‌وگو با  خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  شرایط جوی کوهستان‌ها سرد و برفی است و برای کوهنوردی مناسب نیست از ورزشکاران این حوزه می‌خواهیم در این روزها از انجام این ورزش جدا خودداری کنند و اگر هم می‌خواهند کوهنوردی کنند گروهی به آن بپردازند و از صعود تک نفره (انفرادی) جدا خودداری کنند.
وی تصریح کرد: توجه به هشدارهایی که در خصوص این روزها به کوهنوردان داده می‌شود برای جلوگیری از حوادث کوهستانی است.

گرفتاری برای دو کوهنورد چک در دماوند
وی در ادامه گفت: براساس گزارش‌هایی که به ما رسیده است دو کوهنورد اهل چک بدون هماهنگی و بصورت انفرادی از مسیر جنوبی راهی قله دماوند شده‌اند که در همین مسیر دچار گرفتاری می‌شوند.
وی تصریح کرد: در این روز در ارتفاعات دماوند بارش‌های سنگین صورت می‌گیرد و این دو کوهنورد در بارگاه سوم دچار ارتفاع زدگی و بیماری حاد می‌شوند وقتی این اتفاق رخ می‌دهد آن‌ها به ارتفاعات پایین بازمی‌گردند وقتی در گوسفند سرا مستقر می‌شوند از امداد و نجات تقاضای کمک می‌کنند با تماس آن‌ها یک تیم از امدادگران راهی منطقه مورد نظر می‌شوند و اقدام به کمک رسانی به این دوکوهنورد می‌کنند.
مساعیان در ادامه گفت: حال یکی از این کوهنوردان نامساعد بوده که به درمانگاه گزانه انتقال پیدا می‌کند و بعداز معاینه و مداوا حال وی مطلوب و مرخص می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این کوهنوردان اروپایی بدون هماهنگی و انفرادی به دماوند عزیمت می‌کنند و این درحالی است که ما همیشه به کوهنوردان توصیه می‌کنیم حتما با هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب به کوهنوردی بپردازید و به هشدارهایی که به آن‌ها داده می‌شود توجه کنند.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار