به تعویق انداختن بارداری با بهانه‌ی مختلف در زنان متاهل می‌تواند پیامدهایی بسیار خطرناک و غیر قابل بازگشت برای آنها به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان هشدار می‌دهند به تعویق انداختن سن باروری می‌تواند خطرات فراوانی را برای زنان ایجاد کند.

گفتنی است، متخصصان امور زنان و باروری اعتقاد دارند بهترین زمان برای باروری مادر بین 20 تا 30 سالگی است که بیشترین شانس را برای باروری دارد اما از 30 سالگی به بعد به تدریج میزان و قدرت باروری زنان کاهش می‌یابد.

کارشناسان این نتایج را با بررسی رشد افزایش عمل درمانی IVF بر روی زنان در رده سنی بالای 30 سال در طی سالهای اخیر و کاهش شدید قدرت باروری آنها به صورت طبیعی بدست آورده‌اند.

پژوهشگران اعتقاد دارند در دهه 20 زنان کمتر دچار عوارضی چون فشار خون، دیابت، سقط جنین و مسمومیت حاملگی می‌شوند و فرزندانی سالم‌تر به لحاظ ژنتیکی به دنیا می‌آورند و از آنجا که در دهه 20 زندگی زنان از تناسب اندام بهتری برخوردار هستند پس از زایمان کمتر دچار افزایش وزن شدید و عدم توانایی کاهش وزن می‌شوند.

کارشناسان اعتقاد دارند در دهه 20 زنان به دلیل فرم صحیح ستون فقرات کمتر فرزند مبتلا به سندروم داون بدنیا خواهند آورد .

بر این اساس پزشکان هشدار می‌دهند بانوان بارداری را به اواخر سنین بارداری خود نیندازند زیرا امکان دارد در دهه‌های 30 و 40 دچار نازایی شوند.

بر اساس تحقیقات یک زن در 30 سالگی حدود 70 هزار تخمک آماده باروری دارد که این میزان در 35 سالگی به 30 هزار تخمک و در 37 سالگی به حدود 25 هزار تخمک می‌رسد.

کاهش میزان تخمک باعث نازایی در بانوان و نیاز پیدا کردن به انجام معالجات دارویی می‌شود.

کارشناسان وجود 25 هزار تخمک در سنین بالای 37 سالگی را برای احتمال باروری بسیار کم می دانند و در خصوص به تعویق انداختن باروری توسط بانوان هشدار می‌دهند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار