وقوع دو انفجار در جنوب بیروت/بیش از 245 کشته و زخمی تاکنون/ اعلام عزای عمومی در لبنان+ تصاویر

المنار از شنیده شدن صدای دو انفجار در حومه جنوبی بیروت خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المنار از شنیده شدن صدای دو انفجار در منطقه برج البراجنه در حومه جنوبی بیروت خبر داد. دو نفر با منفجر کردن خود موجب وقوع این حادثه شدند. دو انتحاری با فاصله چند دقیقه خودشان را در دو منطقه در برج البراجنه منفجر کردند.  بر اثر وقوع این انفجار دست‌کم 45 نفر کشته و 200 نفر زخمی شده اند.

وقوع دو انفجار در جنوب بیروت/128 کشته و زخمی تاکنون

خبرنگار شبکه المیادین در بیروت درباره حادثه انفجار این شهر گفت: لحظاتی پیش دو انفجار انتحاری در خیابان عین السکه منطقه برج البراجنه در حومه جنوبی بیروت رخ داد. شاهدان عینی اعلام کردند دو انتحاری با فاصله کمتر از یک دقیقه دست به این اقدام انفجاری زدند. این دو انفجار ویرانی های گسترده ای ایجاد کرده است و نیروهای امنیتی تیراندازی هوایی می کنند تا مردم از مکان انفجار دور شوند. اجساد یکی از نیروهای انتحاری بر روی زمین قرار دارد. نیروهای امنیتی از احتمال وجود یک بسته انفجاری سخن می گویند و شاید این گونه اظهارات تهدیدی برای دور شدن مردم از این منطقه باشد. همچنین یک فرد انتحاری سومی نیز وجود داشت که بر اثر شدت انفجار انتحاری دوم کشته شد و بسته انفجاری نفر سوم منفجر نشد. شمار زیادی از خودروهای آمبولانس وارد این منطقه شده اند و افراد زخمی را به بیمارستان های اطراف منتقل می کنند. این انفجار در یک خیابان تنگ و منطقه مسکونی پرجمعیت رخ داد و همچنین یک منطقه تجاری است و شمار زیادی از مردم در زمان وقوع انفجار در این منطقه حضور داشتند. حضور شمار زیاد مردم در این منطقه حرکت خودروهای آمبولانس را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

وقوع دو انفجار در جنوب بیروت/128 کشته و زخمی تاکنون+ عکس

 نیروهای امنیتی با دور کردن مردم از منطقه تلاش می کنند افراد زخمی نجات یابند. بر اثر این دو انفجار چند تیربرق سقوط کرده است و سیم های برق نیز خطری برای مردم است. وضع هرج و مرج شدیدی در این منطقه وجود دارد و نیروهای امنیتی و پلیس تلاش می کنند از میزان این هرج و مرج کاسته شود. نیروهای شهرداری نیز تلاش می کنند سیم های برق و آوار را از این منطقه دور کنند. شمار زیادی از نیروهای هلال احمر نیز در این منطقه حضور دارند.

وقوع دو انفجار در جنوب بیروت/بیش از 132 کشته و زخمی تاکنون+ تصاویر

الیاس فرحات کارشناس امور راهبردی لبنانی در این برنامه درباره دلیل این انفجار گفت: به نظر می رسد ما در مرحله جدیدی از رویارویی با تروریست های القاعده و داعش قرار داریم. این انفجارها پس از پیروزی های ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان در حومه حلب، درعا و قنیطره به وقوع پیوسته و شکست های سنگینی به داعش در این مناطق و همچنین در الحسکه و دیرالزور و فرودگاه کویرس وارد شده است. به نظر می رسد کشورهای حامی القاعده و داعش به این تصمیم رسیده اند که باید از ارتش سوریه و حامیان آن از طریق خودروهای انفجاری و نیروهای انتحاری انتقام بگیرند و ابتدای این مرحله به هدف قرار دادن هواپیمای غیرنظامی روسیه در سینای مصر و امروز در حومه جنوبی بیروت رخ داده است. این انفجار بخشی از واکنش ها به عملیات مبارزه با تروریسم است.

"تمام سلام،" نخست وزیر لبنان فردا جمعه را عزای عمومی اعلام کرد. بر اساس دستور تمام سلام، همه موسسات دولتی و مدارس نیز فردا تعطیل خواهند بود. 

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت دو انفجار تروریستی در منطقه برج البراجنه در حومه جنوبی بیروت را برعهده گرفت.



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۴
مرگ بر وهابیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۴
داعش چه خری اینها مزدوران آمریکا و اسرائیل و کشورهای دنباله رو آمریکا هستند.جنگ جهانی سوم بطور خزنده شروع شده و غربی ها از هیچ جنایتی رویگردان نیستند. مرگ و ننگ بر آمریکای جنایتکار و هم پیمانشان
آخرین اخبار