ساری؛

سواحل فرصتی برای رونق اقتصادی

دو سوم جمعيت جهان در 60 كيلومتری سواحل زندگی مي كنند و تراكم جمعيت در سواحل شمال كشور بالاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مديرعامل سازمان بنادر ودريانوردی کشور در نشست کارگروه تخصصیء ساماندهی سواحل بنادر و جزاير در استانداری مازندران با اشاره به تراکم بالای جمعيتی در سواحل استان گفت: بايد زمينه ای فراهم شود تا سواحل به يک فرصت جدی برای توسعه مبدل شود نه يک تهديد.

سعيدنژاد با بيان اينکه بايد برنامه جامع و اصولی برای مديريت سواحل و مقابله با ساخت وسازهای غيرمجاز تدوين شود،عزم جدیء شورای حفظ حقوق بيت المال و دستگاه قضا را برای مبارزه با پديده درياخواری خواستار شد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی كشور با اشاره به برخی دست اندازی ها در سواحل كشور، گفت : همه دستگاه های مسوول بايد با توجه به ظرفيت های قوانين موجود به شكل جدی در مرحله اجرا و عمليات برای مقابله با پديده درياخواری به ميدان بيايند.

سعيد نژاد، با بيان اين كه هم اكنون 7 كميته مديريت و ساماندهي سواحل در استان ها به رياست استانداران فعاليت می کنند، افزود: مازندران در تشكيل جلسات و اقدامات در اين راستا، تلاش خوبي داشته است.

وي با اشاره به اين كه با توجه به اهميت مازندران، در تلاشيم تا بر اساس قوانين و مقررات جلوي تعرض ها به سواحل و ساخت و سازهای غير مجاز در اين استان را بگيريم، گفت: در حوزه سواحل در كنار اقدامات پدافندی بايد به برنامه های آفندی هم توجه شود و سواحل برای استفاده درست مردم تمهيد شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی كشور با تاكيد بر اين كه در مديريت سواحل و مقابله با ساخت و سازهای غيرمجاز بايد يك برنامه جامع و اصولی را به مرحله اجرا گذارد تا امكان سرمايه گذاری در اين مجموعه ارزشمند به شكل درست و قانونی آن فراهم شود، افزود: بايد طرح هايی كه در توسعه گردشگری سالم موثر هستند و تعرضی به حقوق بيت المال ندارند، اجرا شود.

وی بر استفاده حداكثر از شورای حفظ حقوق بيت المال برای مبارزه با پديده درياخواری و ساخت و ساز غير مجاز تاكيد كرد و گفت : همه بايد تلاش كنيم تا فضای سواحل و دريا باری استفاده عمومی تر مهيا شود.

انتهای پیام /س

برچسب ها: ساری ، سواحل ، فرصت ، رونق ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.