وال استریت ژورنال اعلام کرد:

دلواپسی آمریکا از کمبود تسلیحات همپیمانانش در منطقه

یک روزنامه آمریکایی از تلاش این کشور برای جلوگیری از کمبود تسلیحات همپیمانانش در خاورمیانه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش آمریکا در تلاش برای جلوگیری از کمبود احتمالی تسلیحات هدفگیری دقیق در مبارزه با داعش و نیز جنگ یمن است.

به نوشته وال استریت ژورنال، مسئولان بلندپایه نیروی هوایی آمریکا روز سه شنبه اعلام کردند ارتش آمریکا در تلاش برای همکاری با متحدان خود در خاورمیانه با هدف جلوگیری از کمبود احتمالی تسلیحات هدفگیری دقیق است که به طور بسیار گسترده ای در حملات برضد اهداف گروه تروریستی داعش و نیز در یمن مورد استفاده قرار می گیرد.

دبورا لی جیمز مسئول ارشد نیروهای هوایی آمریکا در نمایشگاه هوایی دبی گفت یک پیام مهم که متحدان آمریکا در گفتگوهای خود با مسئولان آمریکایی مطرح کرده اند لزوم پر کردن انبار ذخایر مهمات و مهمات هدفگیری دقیق است و ما به شدت در حال کار بر روی این اقدام هستیم.

ژنرال چارلز براون جونیور از فرماندهان ارشد فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا می گوید: مهمات هدایت دقیق درحمایت هوایی که آمریکا و متحدانش صورت می دهند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. آمریکا در حال اقدام برای تضمین این مسئله است که انبارهای تسلیحاتی تجهیزات مورد نیاز را ایجاد کرده است.

نیروی هوایی آمریکا همچنین در تلاش برای بررسی تقاضای آتی شرکای این کشور از طریق بررسی میزان استفاده آنها از تسلیحات است تا بتواند اطمینان حاصل کند که همه آنچه نیاز دارند را در اختیار دارند.

حملات هوایی عربستان سعودی در یمن، تنش میان کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران و نیز قدرت گرفتن داعش همگی منجر به افزایش علاقه مندی کشورهای خاورمیانه به تقویت نیروهای مسلح خود شده است.

کمبود احتمالی تسلیحات هدفگیری دقیق یک مسئله جدید در ارتش آمریکا محسوب نمی شود. در حملات هوایی در لیبی شماری از کشورهای اروپایی شرکت کننده در این حملات دچار کمبود تسلیحات هدفگیری دقیق شدند. جیمز می گوید این درگیری لزوم برنامه ریزی درباره نیازهای آتی به مهمات را نشان داد تا میزان کافی از این تسلیحات تولید شود.

ژنرال براون افزود حملات هوایی آمریکا در لیبی در حال حاضر متمرکز بر اهدافی است که موجب ایجاد منابع مالی برای داعش می شود که مهمترین آنها زیرساخت های نفتی هستند. علاوه بر حمله به منابع درآمد داعش، آمریکا در حال بررسی راههای دیگر مسدود کردن منابع مالی داعش است.

ژنرال براون پیش بینی کرد که روند حملات هوایی آمریکا برضد داعش پس از چند هفته کاهش باردیگر روندی افزایشی طی کند. تصمیم اخیر کاخ سفید مبنی بر اعزام نیروهای عملیات ویژه به سوریه می تواند به این مسئله کمک کند.

گروههای وابسته به داعش در منطقه سینا عامل شماری از مرگبارترین حملات به ارتش و نیروهای پلیس در مصر طی سالهای اخیر بوده اند. آنها اکنون ادعا می کنند که یک هواپیمای مسافربری روسیه را سرنگون کرده اند. این درحالی است که مسئولان همچنان در حال تحقیقات درباره این حادثه هستند.

حدود پنجاه نیروی ویژه آمریکا قرار است به واحد های شورشیان سوری برضد داعش کمک کنند و اعزام این نیروهای آمریکایی در واقع افزایش سطح دخالت مستقیم آمریکا در داخل سوریه است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار