تشکیل یک گروه نظامی جدید در سوریه با حمایت آمریکا

گروه نظامی جدید سوریه متشکل از معارضان سوری و هم‌پیمانان آنها و با حمایت آمریکا، نخستین بیانیه خود را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی میدل‌ایست، معارضان سوری مورد حمایت غرب و هم پیمانان منطقه ای آنها اعلام کردند یک گروه نظامی با عنوان "ارتش جدید سوریه" تشکیل داده اند. به نوشته این پایگاه اینترنتی هسته اصلی این گروه جدید نظامی را جبهه "اصالت و پیشرفت" و شماری از عوامل سلفی که تحت نظر ارتش آزاد سوریه فعالیت می کنند، تشکیل می دهد. در نخستین بیانیه ارتش جدید سوریه بر مخالفت آن با داعش تأکید شده و آمده است: از سلاح های این ارتش فقط علیه داعش استفاده می شود.

تصاویر ویدیویی منتشر شده از این گروه نشان می دهد ارتش جدید سوریه به تازگی تأسیس نشده و  مدت‌ها پیش  نظامیانی مجهز و با تجربه به تشکیل آن اقدام کرده‌اند. به عبارت دیگر نخستین بیانیه منتشر شده این گروه تنها به منزله اعلام خبر آغاز فعالیتش است. در این تصاویر، پادگان تازه تأسیس این گروه و نحوه آموزش اعضاء آن با سلاح های آمریکایی به نمایش گذاشته شده است . ارتش جدید سوریه مورد حمایت مستقیم آمریکا بوده و با هدف پشتیبانی از معارضان سوری در مسیر نبرد با داعش تشکیل شده است.

جبهه اصالت و پیشرفت که هسته اصلی ارتش جدید سوریه را تشکیل می دهد در بیانیه خود تأکید کرد: این گروه برای آزادسازی مناطق شرقی سوریه که تحت اشغال داعش قرار دارد ، فعالیت می کند. فرمانده و برخی از عوامل این گروه جدید، پیش از این در مناطق شرقی سوریه فعالیت می‌کرده اند. راهبرد جدید آمریکا در خصوص ایجاد این گروه های نظامی در مناطق تحت تسلط داعش با هدف جلوگیری از تشکیل گروه های تروریستی بزرگ (مانند جبهه النصره) دنبال می شود. این گروه های نظامی جدید از حمایت پایدار آمریکا برخوردارند.

آمریکا می کوشد گروه های نظامی جدید غیر عربی باشند تا گروهی شبیه ائتلاف نیروهای سوری دموکراتیک که ماهیتی عربی و کردی داشت دوباره شکل نگیرد. این هدف آمریکا به منظور جلوگیری از افزایش نفوذ کردها و ممانعت از هم پیمانی گروه‌های سوری با ترکیه دنبال می شود. مناطق آزاد شده بدست این گروه‌ها به نیروها و قدرت های عربی تحویل داده می‌شوند .

 "استیو وارن،" سخنگوی ائتلاف جهانی ضد داعش در پنجم نوامبر سال جاری به نقل از یکی از مقامات ارشد پنتاگون گفت : گروه‌های حامی مردم کرد از این پس از حمایت نظامی و تسلیحاتی برخوردار نخواهند بود و تنها از شخصیت‌های برجسته مخالفان عرب در سوریه پشتیبانی می شود. این اظهارات بر اساس سیاست جدید آمریکا مبنی بر جلوگیری از هم پیمانی با کردها دنبال می شود .


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار