بیکاری تهدید جدی برای جنگل‌های زاگرس

کارشناس منابع طبیعی با اعلام این‌که بیکاری تهدید جدی برای جنگل‌های منطقه زاگرس است گفت: عدم توسعه یافتگی کشور از یک سو و نبود شغل مناسب با رشد جمعیت باعث از بین رفتن جنگلها شده است.

هومن خاکپور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از جنگل‌های حفاظتی منطقه زاگرس برای تأمین زغال استفاده می‌شود گفت: یکی از راه‌های تأمین معیشت بومیان این مناطق احداث کوره‌های زغالی و استحصال زغال از چوب در ختان جنگل است.

وی شرایط بد اقتصادی کشور را عامل اصلی بروز این اتفاق ناخوشایند اعلام کرد و افزود: عدم توسعه یافتگی کشور از یک سو و عدم ایجاد شغل از جمعیت ساکن در روستاها منجر به گرایش مردم بومی آن منطقه به سمت مشاغل ویران کننده جنگل‌ها از جمله تولید زغال می‌شود.

خاکپور با بیان اینکه این قبیل شغل‌ها به طور مستقیم به منابع طبیعی کشور وابسته هستند بیان کرد: بخش زیادی از معیشت بومیان منطقه زاگرس با قطع درختان بلوط تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: البته این تنها یکی از تهدیدهای جنگل‌های زاگرس است چرا که یکی دیگر از معضلات این جنگل‌ها اقدام به کشاورزی در بین درختان این جنگل‌ها است.

کارشناس منابع طبیعی با انتقاد از نبود آماری در خصوص قطع درختان جنگل‌ها در کشور اظهار داشت: تمام اتفاقاتی که برای جنگل‌های کشور به خصوص منطقه زاگرس روی می‌دهد غیر قانونی است و متاسفانه هیچ آماری در دست نداریم که به طور دقیق درباره روند قطع درختان و وضعیت آنها اطلاع رسانی کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار