امام جمعه همدان؛

فلسفه آیین نکوداشت میرسیدعلی همدانی باید حفظ شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان گفت: میرسیدعلی همدانی از معلمان وارسته جهان اسلام بود که افتخار اسلام است و فلسفه آیین نکوداشت باید حفظ و درک شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در آیین نکوداشت مراسم زنگ میرسیدعلی همدانی با اشاره به اینکه میرسیدعلی همدانی افتخار ایران و اسلام است گفت: شخصیت میر سید علی همدانی شخصیتی کامل و متنوع است.

وی افزود: همایش میرسید علی همدانی انس و برادری بین ایران و تاجیکستان را بیشتر می‌کند که  این نشانه بزرگی میرسیدعلی همدانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان ادامه داد: نکته بارز این همایش درک فلسفه آیین نکوداشت و بزرگداشت است.

آیت‌الله محمدی اظهار داشت:  نزدیک‌ترین افراد به پیامبر کسانی هستند که برای تربیت انسان‌های صالح به میدان می‌روند وباید گفت تنها هدف  میرسیدعلی همدانی هدفش آموزش علم و تربیت دیگران بود.

وی بااشاره به اینکه ۱۴۰ جلد کتاب توسط این عالم فرزانه نوشته‌شده است، خاطر نشان کرد:کتاب انسان کامل یکی از کتاب‌های میرسیدعلی همدانی است.

محمدی با اشاره به اینکه هدف میرسیدعلی همدانی تنها یاد دادن عبادت به انسان‌ها نبوده است ادامه داد: معاد و معاش کشمیر و آسیای میانه توسط میرسیدعلی همدانی کامل شده است.

امام‌جمعه همدان تصریح کرد: میر سید علی همدانی  پل ارتباط بین ایران و تاجیکستان است .

وی افزود: تاجیکستان از پیشرفت‌های اقتصادی ایران برای رفع مشکلات خود بهره می‌برد.

ایت الله محمدی با اشاره به اینکه  زنده نگه‌داشتن واقعه عاشورا یعنی زنده نگه‌داشتن مکتب و انقلاب امام حسین (ع)، ادامه داد: در طول تاریخ قهرمانی مانند حضرت زینب(س) در صبر وجود نداشته پس سعی کنیم راه عاشورا و بزرگان عاشورا را در پیش بگیریم.
 

میرسیدعلی همدانی بهترین الگو در ادامه سیره اولیای الهی است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان همدان هم در این مراسم  با اشاره به اینکه میر سید علی همدانی بهترین الگو برای ادامه سیره اولیای الهی است گفت: نکوداشت بزرگان، عالمان دینی و مراجع بیدار به معنای تجلیل از علم و حقیقت است.

مصطفی خزایی افزود:  واژه پراصیل وراثت انبیا، آنچنان فرد را بیدار می‌کند که انسان را به رسالت می‌رساند.

وی افزود: آحاد جامعه هر چه بیشتر با چهره و زندگی این بزرگان چون میرسیدعلی همدانی آشنا شوند تحول زیادی در آن‎ها ایجاد می‌شود زیرا این عارفان بهترین الگو در سیره و روش اولیای الهی هستند.

وی اظهار داشت: برگزاری این آیین ها  نام بزرگان را زنده کرده و تشنگان معارف اسلامی را سیراب و آنها را با آثار این بزرگان آشنا می‌کند.

سفیر کشور تاجیکستان در ایران هم در این مراسم  اظهار کرد: میرسیدعلی همدانی پس از 700 سال خواهرخواندگی، دوستی و برادری را بین همدان و کولاب به وجود آورده است.

حاتم عصا‌زاده با بیان اینکه این پیوندها، پیوندهای معنوی هستند و خداوند این گونه پیوندها را جاودان قرار دهد، ادامه داد: این مرد بزرگ هم در همدان و هم در کشمیر و تاجیکستان افتخار بزرگی است و امیدواریم برگزاری این همایش برای گسترش فناوری، علم، هنر و خواهرخواندگی بین همدان و کولاب ثمربخش باشد.

گفتنی است، در این مراسم نکوداشت زنگ مدرسه میرسیدعلی همدانی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان و سفیر کشور تاجیکستان در ایران در هنرستان دخترانه تهذیب نواخته شد.

انتهای پیام/گ


برچسب ها: همدان ، فلسفه ، آیین ، حفظ ، نکوداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.