لرستان؛

برق رسانی به بیش از 400 روستای لرستان

استاندار لرستان گفت: از یک هزار و 800 روستای این استان به بیش از 400 روستا برق رسانی شده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هوشنگ بازوند استاندار لرستان با بیان اینکه در بسیاری از شاخص‌ها در طول عمر دولت تدبیر و امید پیشرفت داشته افزود: برق رسانی به این تعداد روستا در حالی است که در طول عمر دولت‌های گذشته ۳۷۴ روستا دارای برق شدند. 

 وی اظهار داشت: روند اجرای طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای استان از شدت مطلوبی برخوردار است چراکه در دو سال گذشته ۱۴۵هکتار از اراضی شرکت شهرک‌های صنعتی برای تولید به بخش خصوصی واگذار شده و صادرات غیرنفتی این استان ۴۰ درصد رشد داشته است. 

استاندار لرستان با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصادی زودبازده در این استان خاطر نشان کرد: در اجرای برخی پروژه‌ها با عنوان زودبازده تسهیلات با بهره چهار درصد تا سقف یکهزار میلیون ریال ارائه می‌شود که بهره پایین این تسهیلات تمایل سرمایه گذاران برای حضور در استان را افزایش می‌دهد. 
بازوند با بیان اینکه متولی تسهیلات در این استان صندوق کارآفرین امید است، اعلام کرد: در بخش توسعه گردشگری و کشاورزی نیز بهره‌های تسهیلات بانکی چهار درصد پایین‌تر از سایر نقاط کشور است. 
وی یکی از چالش‌های اصلی این استان را بیکاری عنوان کرد و گفت: باید راهکارهایی برای مقابله و مهار این چالش در استان لرستان در نظر گرفته شود. 

 گفتنی است در مجموع ۵۷۰ هزار مشترک برق در لرستان وجود دارد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.