قائم مقام وزارت کشور خبر داد:

جانمایی برگزاری انتخابات الکترونیکی در مناطق مختلف کشور/ مدارک حقوقی حادثه دیدگان منا به وزارت کشور ارائه نشده است

سخنگوی وزارت کشور از جانمایی برگزاری انتخابات الکترونیکی در مناطق مختلف کشور خبر داد.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با رد سخنان رئیس ستاد انتخابات تهران مبنی بر زمانبر بودن صندوق‌های الکترونیکی اخذ رای، اظهار داشت: انتخابات آتی 25 فرآیند دارد و تا امروز 22 فرآیندش الکترونیکی برگزار شده است.

وی افزود: در انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی در 14 شهرستان انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد، بنابراین آن چیزی که در این دوره اتفاق خواهد افتاد، توسعه این 14 شهرستان به بخش قابل توجه کشور است.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: شورای نگهبان همواره در دوره قبل برگزاری انتخابات الکترونیکی بر صندوق‌های اخذ رای نظارت می‌کرد و در این دوره هم ناظر است، تجربه‌ای که در آن دوره به دست آوردیم،تجربه بسیار خوبی در سرعت، دقت و شفافیت انتخابات بود.

وی تاکید کرد: در پروسه انتخابات در طول چند سال گذشته در برخی از شهرستانها شبهه‌ای به وجود آمده بود که برگزاری الکترونیکی انتخابات به بررسی دقیق آن کمک کرد و شورای نگهبان نیز قاطعانه اظهارنظر خود را بیان کرد.

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه در این دوره صندوق‌های الکترونیکی ارتقاء یافته و نمونه‌ای از آن در اختیار شورای نگهبان قرار گرفت، تصریح کرد: نمونه دوم این صندوق از سوی شورای نگهبان تائید و در جلسه رسمی ارائه شد و سپس بخش سخت‌افزار مورد موافقت شورای نگهبان قرار گرفت و در حال حاضر در حال تهیه بخش نرم‌افزاری هستیم.

امیری اظهار داشت: در حال حاضر درباره مناطقی از کشور که قرار است انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود با شورای نگهبان در حال بررسی و تبادل نظر هستیم که در صورت جمع‌بندی نتایجش اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور با رد سخنان امین‌زاده مبنی بر تحویل مدارک حقوقی حادثه دیدگان منا به وزارت کشور، اظهار داشت: وزارت کشور متولی رسیدگی به وضعیت حقوقی حادثه منا نیست و فقط مسئول هماهنگی بخش‌های داخلی بود و تشکیل کمیته حقیقت یاب در حوزه وزارت خارجه است.

امیری خاطرنشان کرد: از روزهای اول حادثه منا همواره بر این اعتقاد داشتیم که یک کمیته حقیقت‌یاب متشکل از کشورهایی که بیشترین کشته را داشتند در دولت ایران تشکیل شود و موضوع مورد بررسی قرار گیرد، بنابراین پیگیری مباحث بین‌الملل فقط با وزارت خارجه است.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار