شرایط عجیب وزیر دفاع هندی کانادا

وزیر دفاع تازه منصوب شده کانادا که هندی الاصل است همچنان عضو ارتش است و مجبور است از ژنرال‌هایی دستور بگیرد که خود آن ژنرال‌ها موظف به پاسخ‌گویی به وی هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،«هرجت سجان» وزیر دفاع هندی‌الاصل کانادا که به تازگی به این سمت منصوب شده است هنوز یکی از اعضای کادر ارتش کانادا است و شرایط ویژه‌ای را برای او فراهم آورده به طوریکه مجبور است از ژنرال‌هایی دستور بگیرد که موظف هستند به او بعنوان وزیر دفاع پاسخ دهند.
 
پایگاه اینترنتی، «اتاواسیتیزن» گزارش کرد، وزیر دفاع جدید کانادا یک سرهنگ دوم در ارتش آمریکا است که تلاش می‌کند به زودی از ارتش کانادا خارج شود اما در حال حاضر همچنان یکی از اعضای کادر نظامی ارتش کانادا است.
 
«دنیل بوتیلیر» سخنگوی وزارت دفاع ملی کانادا اعلام کرد: «جدایی وزیر دفاع ملی از نیروی مسلح کانادا در حال حاضر در دست بررسی است تا اطمینان حاصل شود که وی مزایای کافی را بر اساس خدمات طولانی مدت و قابل احترام وی در نیروی مسلح کانادا دریافت کرده است».
 
سجان روز چهارشنبه هفته گذشته بعنوان وزیر دفاع جدید کانادا معرفی شد. در سال 2009، وی بعنوان مشاور ویژه هیأت کانادایی در قندهار، به افغانستان اعزام شد.
 
این وزیر دفاع جدید 44 ساله کانادا در بوسنی و افغانستان خدمت کرده است و قبل از آنکه بعنوان وزیر دفاع کانادا انتخاب شود به مجله خانواده نظامی کانادا گفت که استعفای خود از ارتش را اعلام کرده است اما منتظر است که مهارت‌های وی در نیروی مسلح کانادا مورد ارزیابی قرار گیرد.


منبع: خبرگزاری فارس

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.