تکمیل پیش‌نویس آیین‌نامه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی تا هفته آینده

نشست تخصصی جایگاه و الویت‌های هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی در بیست و یکمین دوره نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل؛ نشست تخصصی جایگاه و الویت‌های هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی بعدازظهر روز نوزدهم آبان در بیست و یکمین دوره نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.

حجت الاسلام قبادی، دبیر هیئت رسیدگی به امور موسسات قرآنی مردم نهاد در این نشست اظهار داشت: موسسات قرآنی که در کشور وجود دارند از منابع و مراکز مختلفی برای شروع فعالیت و تحقیق مجوز گرفته‌اند وعلاوه بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی مراجع دیگری نیز برای موسسات قرآنی مجوز صادر کرده‌اند که البته آنها در اقلیت هستند.

وی ادامه داد: در ده سال اخیر تشکل‌هایی برای جلب حمایت مجلس و سیستم بودجه‌ای کشور فعالیت داشتند که نوع فعالیت آنها در یک سمت و سو نبود و این مساله به مرور زمان تبدیل به یک چالش شد.

حجت الاسلام قبادی تصریح کرد: به هر حال هم اکنون دو اتحادیه وجود دارد که وجود این دو باعث پاره‌ای از ناهماهنگی‌ها و مشکلاتی در روند کار موسسات قرآنی شده است.

دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی مردم نهاد افزود: شورای توسعه فرهنگ قرآنی وارد این قضیه شد و بعد از جلسات متعدد کارشناسی آیین نامه ای‌با 59 ماده برای ایجاد وحدت در بین مؤسسات قرآنی تصویب کرد که پیرو آن پیش‌نویس یک دستور‌العمل جامع برای هر سه موضوع تاسیس موسسه، نحوه ی نظارت و نحوه حمایت از موسسات تهیه شد.

در ادامه حسن محمدی، مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت : هدف این هیئت آنست که به صورت خاص به مسائل موسسات قرآنی مردم نهاد رسیدگی کند و از 9 نفر اعضای دستگاه های مرتبط تشکیل می‌شود و محل دبیرخانه این هیئت در سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی اظهار داشت: از زمانی‌که این هیئت تشکیل شده دیگر هیچ موسسه‌ای از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها حق صدور مجوز برای مؤسسات قرآنی را ندارند.

حجت الاسلام قبادی در ادامه بیان کرد: به غیر از 9 نفر اعضای اصلی، چند کار گروه تخصصی در این هیئت وجود دارند که پیش نویس آیین نامه را تهیه کرده‌اند و تاکنون 40 ماده از 59 ماده آن تصویب شده و به زودی با تکمیل این دستورالعمل تلکیف ما در هر سه بعد تاسیس مؤسسه، نحوه ی نظارت و نحوه حمایت از موسسات روشن می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: زمانی‌که این دستور العمل ابلاغ بشود یکی از کارهای اجرایی ادغام دو اتحادیه است و تمام موسسات قرآنی باید خود را با این دستور العمل تطبیق بدهند و البته ممکن است به این 59 ماده، مواد دیگری نیز اضافه شود. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار