تبریز؛

شاخص های مشترک فرهنگی، زیربنای توسعه روابط تجاری تبریز و قونیه

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: شاخص های مشترک فرهنگی زیربنای توسعه روابط تجاری استان آذربایجان شرقی با استان قونیه ترکیه است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛ حسن زاده در جمع تجار قونیه به میزبانی تبریز افزود: وجود آرامگاه مولوی در قونیه و زبان قابل فهم مردم تبریز و قونیه می تواند روابط اقتصادی این دو استان را بیش از پیش تقویت کند.

وی با اشاره به ظرفیت های صنعتی، تجاری و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در پی توافق هسته ای بسیاری از مناطق ایران از جمله آذربایجان شرقی پذیرای هیات های تجاری از اقصی نقاط جهان است اما توسعه روابط با کشورهای همسایه برای این استان در اولویت قرار دارد.

وی افزود: هزینه های تولید در ایران به دلیل پایین بودن قیمت انرژی و نیروی کار پایین تر از سایر کشورهاست و آذربایجان شرقی نیز در نزدیکی کشور ترکیه از مزیت های قانونی متعددی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

وی گفت: سرمایه گذاری صادرات محور فعالان اقتصادی قونیه در آذربایجان شرقی، تجارت و صادرات هر دو استان را افزایش می دهد.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به گذشته پرافتخار تبریز در تجارت بین الملل گفت: این شهر صنعتی دومین ذخیره گاه معدنی و پنجمین اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

حسینی ' افزود: معافیت های مالیاتی 20 ساله در بخش صنعت و پنج ساله در بخش گردشگری تنها بخشی از مزایای قانونی سرمایه گذاری دراین استان به شمار می رود.

وی گفت: سرمایه گذاران استان قونیه ترکیه در صورت مشارکت با سرمایه گذاران ایرانی علاوه بر معافیت های مالیاتی فوق از سایر مالیات های مالیاتی نیز برخوردار می شوند.

تاجر استان قونیه در کشور ترکیه نیز گفت: استانه های قونیه و آذربایجان شرقی صنایع تولیدی ارزشمندی دارند که می توانند مکمل هم باشند.

' ولی تک اوغلو' افزود: ما با وجود اشتراکات فرهنگی که با این استان داریم، تبریز را خانه خود می دانیم و برای توسعه روابط تجاری با تجار این استان امیدوار هستیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.